۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۹۴۱۰۸
استاد جامعه الزهرا هشدار داد؛

3 قربانی در اصفهان تنها بخشی از آسیب‌های عرفان حلقه

خبرگزاری رسا ـ استاد جامعه الزهرا گفت: از آن‌جایی که گروه عرفان حلقه با سوژه درمان گام برمی‌دارد، اعضای بیمار خود به‌ویژه بیماران سرطانی و «ام اس» را از خوردن داروهای سرسام‌آور منع کرده و آنان را به درمان از طریق اتصال به شعور کیهانی نوید می‌دهد؛ از این ‌رو تا کنون بیش از 20 نفر از این بیماران در اصفهان به صورت جدی آسیب روحی و جسمی دیده‌اند.
عرفان‌هاي نوظهور

زهرا اکبریان دهنوی، استاد مرکز آموزشی جامعه الزهرا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تشریح فعالیت‌های گروه «عرفان حلقه» گفت: این گروه با هدف ترویج عرفان‌های کاذب و با سوژه درمان بیماری‌های صعب‌العلاج سراغ بیماران، معتادان و زنان نازا رفته و سبب انحراف اعتقادی آنان می‌شود.

وی در ادامه افزود: از آن‌جایی گروه عرفان حلقه با سوژه درمان گام برمی‌دارد، اعضای بیمار خود به‌ویژه بیماران سرطانی و «ام اس» را از خوردن داروهای سرسام‌آور منع کرده و آنان را به درمان از طریق اتصال به شعور کیهانی نوید می‌دهد؛ از این ‌رو تا کنون بیش از 20 نفر از این بیماران در اصفهان به صورت جدی آسیب روحی و جسمی دیده‌ که در میان آنها سه نفر جان خود را از دست داده اند.

مبلغ حوزه علمیه خواهران ابراز داشت: بیمارانی که تحت تأثیر صحبت‌ها و دوره‌های آموزشی گروه عرفان حلقه قرار می‌گیرند، نه تنها از آن بیماری نجات نمی‌یابند بلکه سلامتی جسمی، روحی و اعتقادی خویش را نیز از دست می‌دهند.

وی تأکید کرد: اکثر افرادی که با عرفان حلقه در ارتباط هستند، روان پریش شده و از زمان آموزش تا مدت‌ها بعد، خواب راحتی ندارند؛ این افراد دچار توابع عصبی فراوانی شده و برخی از آنان مجبور به بستری در مراکز درمانی و منزل خویش می‌شوند.

اکبریان با اشاره به انحراف‌های اعتقادی عرفان حلقه خاطرنشان کرد: این گروه اعتقادی به معاد و آخرت نداشته و قائل به تناسخ هستند؛‌ معتقدین به عرفان حلقه قائلند،‌ کسی از دنیا نمی‌رود بلکه روح وی به بدن فرد دیگری منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: این گروه عناد شدیدی با بحث توسل، زیارت اهل قبور و خواندن فاتحه برای اموات دارد؛ سران عرفان حلقه برای تمسخر اعتقادات حقه اسلامی به معتقدین خود می‌گویند که هنگام ورود به قبرستان با گفتن عبارت «مثبت 2» وصل به شعور کیهانی شده و از خواندن فاتحه و طلب آمرزش بپرهیزید.

استاد جامعه الزهرا تأکید کرد: عرفان حلقه مانور شدیدی در بحث توسل داده است، آنان معتقدند تا زمانی که می‌توان از خدا حاجت گرفت هیچ نیازی به توسل به پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت معصومین(ع) وجود ندارد؛ همچنین این گروه قائل است که اشک بر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اثری ندارد و تنها هدف ایشان از قیام مهم است.

وی تصریح کرد: سران عرفان حلقه معتقدین به خود را مجبور به جمع کردن قرآن از منازل کرده و به آنان می‌گویند، خواندن قرآن هیچ گونه اثری ندارد بلکه تنها عمل به آن اهمیت دارد.

اکبریان با اشاره به واکنش خانواده‌های آسیب‌دیده از عرفان حلقه گفت: سران عرفان حلقه خانواده‌های آسیب دیده را تهدید به موجودات آزار و اذیت غیر ارگانیک و اجنه می‌کنند تا این خانواده‌ها شکایتی نسبت به وفات مریض خود نداشته باشند.

وی با بیان این‌که اعتقادات عرفان حلقه نوعی ترکیب از اعتقادات وهابیان و شیطان پرستان است، گفت: این گروه گاهی برای عضوگیری افراد را تهدید به موجودات غیر ارگانیک می‌کند که اگر به این اعتقاد نگرویید،‌ اجنه شما، ‌فرزندان و خانواده شما را اذیت خواهند کرد./997/ت302/س

ارسال نظرات