۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۹۴۲۶۵
آیت‌الله علوی بروجردی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به اخلاق در جامعه

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی برجردی یکی از روش‌های پیامبر اسلام برای جذب مردم را استفاده از اخلاق نیکو دانست و اظهار کرد: متأسفانه امروز مسأله اخلاق در جامعه ما کمرنگ شده است.
آيت الله سيد علي علوي بروجردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی استاد برجسته حوزه علمیه صبح امروز در دیدار جمعی از مربیان قرآن سپاه پاسداران، با بیان این‌که نخستین معلم قرآن پیامبر اسلام هستند، گفت: کسانی که از پیامبر(ص) تبعیت می‌کنند باید از سیره و روش ایشان الگو برداری کنند.

وی با اشاره به سختی‌هایی که پیامبر(ص) در دوران رسالت خود متحمل شدند، ابراز کرد: هیچ کدام از اذیت‌ها ایشان را از هدف اصلی که دعوت و هدایت مردم به سوی توحید بود منع نکرد.

استاد برجسته حوزه علیمه یکی از روش‌های پیامبر اسلام برای جذب مردم را استفاده از اخلاق نیکو دانست و اظهار کرد: متأسفانه امروز مسأله اخلاق در جامعه ما کمرنگ شده است.

آیت‌الله علوی بروجردی ادامه داد: عده‌ای هستند که در برابر زور تسلیم نمی‌شوند اما اگر با اخلاق نیکو با آنها برخورد شود جذب دین می‌شوند.

وی با اشاره به انحرافاتی که در صدر اسلام بوجود آمد، خاطرنشان کرد: متأسفانه به سفارشات پیامبر اسلام عمل نشد و گرنه اسلام بسیار فراگیر تر از امروز بود.

استاد برجسته حوزه علمیه بر ضرورت تطبیق گفته‌ها با عملکردها تأکید کرد و افزود: کسانی که در عرصه قرآنی فعالیت‌ می‌کنند باید از سیره و روش پیامبر اسلام الگو بردارند.

آیت‌الله علوی بروجردی با بیان این‌که معلم قرآن باید به آداب قرآنی پایبند باشد، گفت: باید در جهت ادامه مسیر پیامبر(ص) حرکت و با محبت دل‌های متفرق را متحد کرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات