۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۹۴۳۳۷

350 پلیس ترک برکنار شدند

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر ترکیه، صدها تن از افسران و مقامات پلیس را با حکم دولتی از کار برکنار کرد.
اردوغان و افسران پليس ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به گزارش صدای آمریکا، بالا گرفتن رسوایی و فساد مالی در ترکیه که موقعیت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر آن کشور، را تهدید می کند او را بر آن داشته تا صدها نفر از افسران پلیس ترکیه را از کار برکنار کند.


گفته می شود که اغلب این افسران در ادارات مبارزه با جرائم مالی و در ارتباط با پرونده فساد مالی در این کشور نقش ایفا کرده اند.


از حدود 3 هفته پیش و دستگیری ده ها تن از مظنونان فساد مالی، از جمله چهره های نزدیک به اردوغان، صدها تن از افسران و مقاما
ت پلیس نیز با حکم دولتی برکنار شده اند.


رسانه های ترکیه گزارش دادند 350 افسر دیگر از پلیس آنکارا اخراج شده اند. خبرگزاری دولتی آناتولی گفت: برخی از مقام های ارشد نیز در میان برکنار شده گان هستند.

پیش از این نیز 500 افسر دیگر از افسران پلیس استانبول و آنکارا از کار برکنار شده و یا منتقل شده بودند. گزارش ها حاکی است این افراد به اداره راهنمایی و رانندگی و یا به ادارات پلیس در خارج ار آنکارا منتقل شده اند.


اردوغان نخست وزیر ترکیه اتهامات وارده به دولت را نتیجه تلاش ها و توطئه های خارجی عنوان کرده که به گفته او در دستگاه قضایی و نیروهای پلیس این کشور نفوذ کرده اند و قصد ضربه زدن به وی را دارند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات