۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۹۴۶۵۸
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری:

ایران اسلامی منادی وحدت در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: حفظ وحدت و اتحاد، امری لازم برای پیشرفت امور و ناکامی دشمنان است که باید سر لوحه کار همگان در جامعه اسلامی باشد.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر امروز شنبه در آیین معارفه شهردار جدید بهشهر در سالن بصیرت ارشاد این شهرستان اظهار داشت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و انسجام همه جانبه است و این وحدت و همگرایی باید از مناطق مختلف، شهرها و روستاها رشد یافته و در جامعه و جهان گسترش یابد.

وی از مازندران به عنوان دیار پاک علویان نام برد و افزود: قرار گرفتن ما در استان ولایتمدار مازندران دیار علویان از خیرات و مبراتی است که خداوند برای ما در نظر گرفته است و این برکات به دلیل وجود علمای برجسته در این دیار بوده است.

امام جمعه بهشهر گفت: دشمن از هر فرصتی برای رخنه در دین و نظام ما وارد شده است و وحدت رویه مهم‌ترین عامل در دشمن ستیزی و نقش بر آب کردن برنامه‌ها و ترفندهای دشمنان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هفته وحدت این هفته را نشانه همگرایی و وحدت و انسجام مسلمانان دانست که باید مسلمانان دست به دست هم دهند و اتحاد و همدلی خود را به جهانیان نشان دهند.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و بر هم زدن وحدت جامعه اسلامی است و در شرایط کنونی باید وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و اجازه ندهیم دشمن به اهداف شومش دست پیدا کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان منادی وحدت در جهان نقش ارزنده ای در تقویت وحدت میان مسلمانان ایفا کرده است، گفت: متأسفانه برخی کشورهای به ظاهر اسلامی که وابستگی شدیدی به غرب دارند به دنبال ایجاد اختلاف میان امت اسلامی هستند.

امام جمعه بهشهر، وحدت را تنها را پیروزی امت اسلامی بر استکبار و استعمار دانست و تصریح کرد: مسلمانان باید در برابر توطئه های دشمنان اسلام ناب همچون ملت ایران اسلامی ایستادگی کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که امروز استکبار جهانی با حمایت برخی گروه های تندرو نظیر تکفیری‌ها و سلفی‌ها به دنبال ایجاد جنگ‌های قومی در میان امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید بدانند هر گونه تفرقه و اختلاف تنها به سود منافع استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که مسلمانان نباید در برابر زیاده خواهی‌های استکبار گران کوتاه بیایند و سکوت کنند، تأکید کرد: باید تلاش کرد تا اسلام ناب در همه نقاط جهان فراگیر شود تا ملت‌های جهان از آن به خوبی بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین جباری در بخش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرستان بهشهر از جمله شهرهای موفق علمی و دینی است که از شهرستان‌های بنام مازندران است و وجود مسؤولان دلسوز نیز برکاتی از جانب خداوند برای این شهر عالم خیز است.

وی با بیان این که بهشهر دارای نام خوب است اما بافت خوبی ندارد خاطر نشان کرد: این شهرستان وقتی دارای نام خوب است که از ظرفیت‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و مسائل مختلف آن استفاده شود و وقتی خوب است که عباس آباد به درستی شناسانده و صفی آباد آزاد شود.

امام جمعه بهشهر یادآور شد: مسائل مختلف فرهنگی باید به درستی در جامعه رصد شود و در برخی از موارد برخی پیشرفت‌های فرهنگی غرب باید به عنوان الگو مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد که اگر متناسب با فرهنگ ما بود استفاده شود تا پیشرفت حاصل شود.

وی گفت: اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی باید برنامه های مختلف فرهنگی شهرستان را رصد کرده و مغایرت‌های فرهنگی را گوشزد کند تا از بروز اختلافات جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین جباری یادآور شد: بهشهر باید مظهر امنیت شمال کشور باشد و از بسترهای کاری که توسط شهدا فراهم شده است در سایه همدلی، وفاق و همراهی و وحدت رویه استفاده بهینه شود./950/پ202/ن

 

ارسال نظرات