۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۹۴۸۹۶

راه اندازی مجهزترین مدرسه تخصصی حفظ قرائت قرآن مازندران

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف و امور خیریه آمل از راه اندازی مجهز ترین دارالقرآن و مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم مازندران در جوار یکی از بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل عصر امروز در جمع واقفان این شهرستان با بیان این که وظیفه سازمان اوقاف در سه بخش مدیریت موقوفات، مدیریت بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ قرآنی و قرآن آموزی است، گفت: مبنای مدیریتی ما در مدیریت موقوفات سخن گهربار امام خمینی(ره) است که فرمودند موقوفات باید به حالت وقفیت باقی و عمل به وقف شود.

 

وی با اشاره به این که شهرستان آمل دارای 472 موقوفه و 32 هزار و 500 رقبه است، بیان داشت: تاکنون پنج هزار سند اجاره از سوی این اداره تنظیم شده است که در بخش حقوقی 94 پرونده در حال رسیدگی و چهار اجرای حکم صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام علیخانی با تأکید بر این که بالغ بر 90 درصد موقوفات این شهرستان به نیت عزاداری حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان است، ادامه داد: اگر در سال 61 کسانی به خیمه امام حسین(ع) تجاوز و حقوق ایشان را به آتش کشیدند امروز نباید بگذاریم کسانی به راحتی حقوق موجود در موقوفات متعلق به این امام همام را به آتش کشیده و به یغما ببرند.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که دفاع از موقوفات تنها وظیفه سازمان اوقاف نیست، بیان داشت: دفاع از موقوفات مسئله ای فرابخشی است که همه ما به عنوان مدیران جامعه اسلامی وظیفه داریم که از موقوفات دفاع کنیم.

 

وی با اشاره به این که مدیریت موقوفات از شئون ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: یکی از مقوله های دفاع از ولایت بحث دفاع از موقوفات است.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که ستاد احیای موقوفات در شهرستان تشکیل می شود، گفت: ادارات و نهادها باید از صدور هرگونه مجوز و یا احیانا تصرف در عرصه های موجود از اداره اوقاف استعلام داشته باشند که این تقاضا هم قانونی و هم شرعی است.

 

رییس اداره اوقاف آمل، ادامه داد: مبنای مدیریتی ما در بقاع متبرکه سخنان گهربار مقام معظم رهبری است که ایشان فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

 

حجت الاسلام علیخانی، بیان داشت: سازمان اوقاف از یک اداره انفعالی به یک اداره دارای برنامه تبدیل شده است که در راستای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی برنامه های مختلف آرامش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره بصیرت عاشورایی و جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی برگزار می شود.

 

وی، ادامه داد: در جهت ارتقای کارآمدی فرهنگی بقاع متبرکه از همه ادارات و نهادها دعوت می کنیم که در این راستا یار و یاور ما باشند.

 

حجت الاسلام علیخانی بیان داشت: مبنای مدیریتی ما در ترویج فرهنگ قرآنی و قرآن آموزی سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب است که فرمودند در ایران باید ده تا 15 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

 

رییس اداره اوقاف آمل در پایان، بیان داشت: به زودی مجهزترین دارالقرآن و مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم استان مازندران در جوار یکی از بقاع متبرکه شهرستان آمل افتتاح خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات