۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۹۴۹۸۳
آیت‌الله خاتمی:

مفتیان وهابیت تکفیری آلت دست مستکبران هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که دنیای استکبار برای مقابله با جهان اسلام حربه‌ای را برنده تر از تفرقه میان مسلمانان نمی داند، گفت:‌ علمای بزرگ اسلام چون خطر اختلاف امت اسلام را به خوبی درک کرده‌اند مسأله تقریب را وجهه همت خود قرار داده‌اند.
آيت الله سيد احمد خاتمي

آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت وحدت در میان امت اسلامی، گفت: تردیدی نیست که دنیای استکبار برای مقابله با جهان اسلام حربه‌ای را برنده تر از تفرقه میان مسلمانان نمی داند.

وی تأکیدات مراجع بزرگ اسلام همچون حضرت آیت‌الله بروجردی و مرحوم شرف‌الدین در جهت وحدت امت اسلامی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: علمای بزرگ اسلام چون خطر اختلاف امت اسلام را به خوبی درک کرده‌اند مسأله تقریب را وجهه همت خود قرار داده‌اند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که تقریب واژه‌ای گویا برای رفتار شیعه و اهل سنت است تا در اهداف مشترک به هم نزدیک شوند، اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام کمر برای مقابله با خیزش اسلامی بسته‌اند و به دنبال از بین بردن وحدت اسلامی هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که عقل و شرع حکم به وحدت امت اسلامی می‌کند، تأکید کرد:‌ شیعه و اهل سنت باید در مقابل دشمن مشترک بایستند گرچه هیچ یک از داعیان تقریب در عالم شیعه نگفته‌اند که باید دست از اعتقادات خود برداریم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مفتیان وهابی تکفیری به عنوان آلت دست دنیای استکبار عمل می‌کنند، تصریح کرد:  دشمنان اساس اسلام را هدف قرار داده‌اند از این رو باید ضمن پایبندی به اعتقاد حق خود، خطرات اختلاف را درک کنیم.

آیت‌الله خاتمی در پایان بر ضرورت وحدت و همدلی در عرصه داخلی کشور تأکید کرد و گفت: وحدت در عرصه داخلی جز با محوریت ولایت فقیه محقق نخواهد شد./927/ت302/ج

ارسال نظرات