۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۹۵۰۶۴
آیت‌الله علوی گرگانی:

رهبران دینی شاهد بر اعمال مردم در قیامت هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نشان دادن راه درست به مردم را از دیگر ویژگی‌های رهبران دینی دانست و گفت: رهبران شاهد بر مردم هستند و در قیامت باید بر رفتار آنها شهادت دهند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای هوا فضای دانش‌پژوه در مرکز آموزشی عقیدتی سیاسی حضرت معصومه(س)، بر ضرورت توجه به تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت:‌ انسان‌ در تاریکی قرار دارد و نیازمند تعلیم است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار پدر و مادر و جامعه در تربیت افراد، ابراز کرد: در امور دینی انسان باید مسائل خود را از علما و بزرگان دینی فرا گیرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی فلسفه ارسال پیامبران را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: انبیا و پیامبران آمدند تا انسان‌ها را از جهل و تاریکی دور کرده و به سوی سعادت و بندگی خدا هدایت کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه اهمیت نماز در دین اسلام را یادآور شد و گفت: کسانی که نماز می‌خوانند اما به خدا پی نمی برند عمل آنها سبک است از این رو انسان باید نماز و کارهای دیگر خود را برای رضای الهی انجام دهد.

وی ادامه داد: انسان باید در زندگی مراقب اعمال و رفتار خود باشد و در انجام امور تنها رضایت الهی را مد نظر قرار دهد چون اقدامات غیر خدایی هیچ فایده‌ای ندارد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ویژگی‌های رهبر جامعه اسلامی، گفت: رهبران شاهد بر مردم هستند و در قیامت باید بر رفتار آنها شهادت دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه نشان دادن راه درست به مردم را از دیگر ویژگی‌های رهبران دینی دانست و ابراز کرد: رهبران جامعه باید مردم را به سوی خدا دعوت کرده و آن‌ها را از تاریکی نجات دهند./927/پ202/ج

ارسال نظرات