۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۹۵۸۱۱
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

مدرسه مجازی فقه جعفری در جهان اسلام منحصر به فرد است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: با توجه به بررسی های انجام شده مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری هیچ نمونه در کشور بلکه در جهان اسلام ندارد.
حجت الاسلام و المسمين ميراحمد رضا حاجتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، پیش از ظهر امروز در نخستین گردهمایی طلاب مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری خوزستان بیان داشت: خوشبختانه تاکنون این مرکز بیش از 100 طلبه را جذب کرده است.

 

وی با بیان این که آموزش درس خارج فقه و اصول به صورت مجازی برای نخستین بار در کشور اجرایی شد، اظهار داشت: حوزه علمیه خوزستان نخستین مجری این طرح در کشور است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی به نقش ویژه آیت الله موسوی جزایری در تأسیس این مدرسه علمیه اشاره کرد و افزود: نماینده ولی فقیه در خوزستان با عنایت خاص این مدرسه علمیه را تأسیس و خوشبختانه تاکنون از حمایت های ایشان بهره می بریم.

 

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری در حال ورود به دومین سال فعالیت علمی خود است، ابراز داشت: با توجه به بررسی های انجام شده این مدرسه هیچ نمونه ای در کشور بلکه در جهان اسلام ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در ادامه سخنانش به تأثیر تأسیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اشاره و تأکید کرد: این دانشگاه به یقین می توان گفت که از بزرگ ترین مراکز تولید علمی در زمینه ولایت و امامت به شمار می رود.

 

استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه خوزستان شبکه ماهواره ای الاهواز را نمونه ای بارز از توجه آیت الله موسوی جزایری به مبانی فکری شیعی دانست و افزود: شبکه ماهواره ای الاهواز با هدف خاصی که همان پاسداری و گسترش اسلام ناب محمدی و مقابله با فرقه های انحرافی است آغاز به کار کرد.

 

مدیر حوزه علمیه خوزستان همچنین تصریح کرد: حوزه علمیه نقش بسزایی در ارتقا و آموزش مردم جامعه دارد و برای گسترش این کار نیازمند حضور طلاب و روحانیت است./9458/پ202/ب

ارسال نظرات