۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۱۲۳

برگزاری ششمین اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که برگزاری نشست های علمی مدیران مدارس علمیه نقش موثری در افزایش کیفیت خدمات و آموزش در مدارس برای طلاب دارد، گفت: شمشین اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خراسان جنوبی با حضور اساتید و کارشناسان برجسته حوزه علمیه خراسان در بیرجند برگزار شد.
برگزاری ششمین اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خراسان جنوبی

  به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی، حجت الاسلام هابیل خسروی، مسؤول آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی، با بیان این که در این اجلاسیه 14 نفر از مدیران مدارس علمیه برادر استان حضور داشتند، گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی موضوعات فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه آموزش شیوه های نوین تدریس علم صرف به طلاب و اساتید و همچنین شناسایی طلاب مستعد در زمینه تدریس علوم کلام و صرف در استان بوده است.

 

وی با بیان این که در کارگاه های علم صرف این نشست، 27 نفر از اساتید ادبیات عرب حوزه های علمیه استان حضور داشتند، گفت: در این کارگاه شرکت کندگان با شیوه های نوین آموزش علم صرف آشنا شدند.

 

مسؤول آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به محرومیت خراسان جنوبی، گفت: برگزاری این کارگاه نقش عمده ای در افزایش کیفیت شیوه های تدریس علم صرف در مدارس استان دارد.

 

حجت الاسلام خسروی با بیان این که در استان تعداد اساتید برای تدریس در حوزه های علمیه نسبت به مردم و طلاب کم است، گفت: با توجه به این که طلاب سطح یک و یا طلاب سطوح بالاتر در این کارگاه ها حضور دارند می توان طلاب شاخص در زمینه تدریس را در این کارگاه ها شناسایی کرده و از آنها برای تدریس دروس مختلف به طلاب سطوح پایین تر حوزه های علمیه استان استفاده کرد.

 

وی با بیان این که استقبال مدیران مدارس از این نشست ها بسیار خوب است، گفت: در این نشست ها سعی شده با دعوت از کارشناسان برجسته کشوری کیفیت علمی نشست ها افزایش یابد.

 

مسؤول آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان جنوبی یادآورشد: آموزش شیوه های نوین تدریس در علوم دینی به اساتید حوزه های علمیه استان از اولویت های مرکز نمایندگی خراسان جنوبی در سال جاری است./968/د102/ب

ارسال نظرات