۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۹۶۲۴۲

بازدید مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان از حوزه علمیه امام صادق

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان طلاب را به ترغیب دوستان خود برای تحصیل در حوزه های علمیه فراخواند و گفت: در صورتی که از طلبگی راضی هستید از دوستان خود کسانی که شایستگی حضور در حوزه علمیه را دارند دعوت کنید.
بازدید مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان از حوزه علمیه امام صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسن بیات، مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران زنجان، عصر امروز ضمن بازدید از حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در جلسه انتقادات و پیشنهادات که با حضور طلاب برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، طلاب را به ترغیب دوستان شایسته خود برای تحصیل در حوزه های علمیه فراخواند و گفت: اگر از طلبگی و راهی که انتخاب کرده اید راضی و خشنود هستید حتما از بین دوستان و آشنایان خود که شایستگی و صلاحیت حضور در حوزه های علمیه را دارند برای تحصیل در این مکان مقدس دعوت کنید.

 

وی در ادامه قرآن را یک سلاح و ریشه تبلیغی برای طلاب توصیف کرد و گفت: سعی کنید بین شما و قرآن مفارقت پیش نیاید که شما متضرر خواهید شد؛ قرآن ریشه تبلیغی شما است پس از آن جدا نشوید که یک سلاح محکم در تبلیغات دینی محسوب می شود حال اگر طلبه ای مسلح به این سلاح ایمانی نباشد چگونه و با استفاده از چه ابزاری به ترویج دین خواهد پرداخت؟

 

حجت الاسلام بیات در ادامه یادگیری دروس حوزه را بدون مباحثه امری مشکل خواند و تصریح کرد: اصل مقصود و مقصد شما درس خواندن است و فعلا هیچ وظیفه دیگری بر عهده ندارید؛ در روایات نیز آمده است تا وقتی که شما وجود خود را در اختیار علم قرار ندهید علم نیز به سوی شما نخواهد آمد، پس درس و بحث را جدی بگیرید که اگر دروس حوزه را بدون مباحثه یاد بگیرید مطمئنا بیش از یک هفته در یاد نخواهد ماند اما اگر یادگیری همراه با مباحثه باشد دائمی خواهد بود.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان در ادامه با اشاره به این که به وجود تک تک شما طلاب در جامعه نیاز است تأکید کرد: اکنون نیز تقاضاهای فراوانی برای حضور طلاب در روستاها و مناطق دیگر وجود دارد که متأسفانه عالم و طلبه ای نیست که به این مناطق اعزام کنیم.

 

گفتنی است؛ بعد از پایان سخنرانی مدیر استانی حوزه های علمیه، طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) نسبت به سیستم های سمعی و بصری حوزه، زیر ساخت های حوزه، نظافت بخش های مختلف حوزه و همچنین طریقه برگزاری آزمون های حوزه علمیه در طول سال انتقادهایی داشتند که با اقبال مسؤولین و معاونت های بخش مربوطه روبرو شد. /949/پ203/ب

ارسال نظرات