۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۹۶۴۶۷

ترس معترضان تایلند از دخالت ارتش

خبرگزاری رسا ـ مخالفان ضد دولتی از بیم حضور ارتش اعلام کردند مانع برگزاری انتخابات نخواهند شد.
تظاهرات ضد دولتي در تايلند
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در گزاشی به بررسی تحولات اخیر در تایلند پرداخت. در این گزارش آمده است: رهبر تظاهرکنندگان معترض به دولت در تایلند امروز پنجشنبه اعلام کرد که مخالفان برای شرکت نکردن مردم در انتخابات پیش رو تلاش نمی کنند. 
سوتپ تائوگسوبان تاکید کرده است که این تصمیم با وجود مخالفت معترضان با برپایی انتخاباتی است که قرار است روز یکشنبه برپا شود گرفته شده است. 
وی گفت: ما با انتخابات مخالفیم ولی مانع برپایی اش نمی شویم، در غیر اینصورت برخی می توانند بگویند که ما حقوق مردم را نقض می کنیم. بنابراین هرکه بخواهد می تواند رای دهد اما آنچه که ما در پی آن هستیم این است که بگوییم اگر با ما موافقید رای ندهید.
این موضع مخالفان یک روز پس از آن بیان شد که ارتش تایلند با صدور بیانیه ای اعلام کرد، برای حفظ امنیت انتخابات و رای دهدگان با تمام قوا در روز انتخابات به کمک پلیس این کشور خواهد آمد.
به نظر می رسد مخالفان ضد دولتی بیم آن دارند که حضور پرقدرت ارتش در روز انتخابات سبب خنثی شدن تمامی فعالیت های آنها از روز آغاز اعتراضات شود و اوضاع در این کشور به نفع دولت خاتمه یابد.
لازم به ذکر است اعتراض های خیابانی در بانکوک از حدود 2 ماه پیش علیه فقر و فساد دولت آغاز شده است. معترضان خواستار جایگزینی شورای مردمی به جای دولت ینگلاک شیناواترا هستند.
از پایان ماه نوامبر سال گذشته میلادی 10 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 570 نفر در درگیری ها مجروح شده اند./1415/ 1409/ح
ارسال نظرات