۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۴۷۰
معاون وزیر خارجه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری:

انحلال شورای علمای شیعه درگیری ها در بحرین را تشدید می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به انحلال شورای علمای شیعه بحرین واکنش نشان داد و ضمن محکوم کردن آن، این گونه اقدامات را سبب افزایش تنش و درگیری ها در این کشور اسلامی ارزیابی کرد.
اميرعبداللهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان پنج شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی، انحلال شورای علمای شیعه بحرین را اقدامی نادرست دانست و آن را محکوم کرد.

 

وی از شورای علمای بحرین به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای دینی شیعیان این کشور یاد کرد و هر گونه تهاجم علیه اعتقادات مذهبی را عملی مذموم و نکوهش شده خواند.

 

وی با اشاره به بحران کشور بحرین با وجود گذشت چند سال از این مشکل، گفت: وجود گروه ها و جریانات تندرو در داخل بحرین راه را برای رسیدن به راهکار مشکل کرده است.

 

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران بحرین و ارائه راهکار سیاسی جامع در این راستا خبر داد.

 

امیرعبداللهیان افزود: اقدام اخیر در انحلال شورای علمای شیعه بحرین که یک شورای کاملا اعتقادی و مذهبی است درگیری ها در این کشور اسلامی را تشدید می کند و این مساله به هیچ وجه خوشایند نیست.

 

وی با تاکید بر این که برخوردهای خشن و امنیتی گفت وگوها را به بن بست می کشاند، یادآورشد: اگر تندروهای از عرصه تحولات بحرین دور و به حاشیه رانده شوند، گروه های مختلف به هم نزدیک شده و بحرانی که این کشور در آن گرفتار شده نیز حل خواهد شد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات