۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۹۶۷۲۳

نشست ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دهمین نشست ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در سال جاری با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و با محوریت ارائه گزارش امور مساجد شهرستان های استان، به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
دهمين نشست ماهانه ائمه جمعه چهارمحال و بختياري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، دهمین نشست ماهانه ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در سال جاری، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و با محوریت ارائه گزارش امور مربوط به مساجد شهرستان های استان توسط ائمه جمعه، به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری،ضمن تشکر از حضور مستمر ائمه جمعه در نشست های ماهانه و تبریک ایام الله دهه فجر، تأکید کرد: بکوشیم که ستادهای دهه فجر، بیش از پیش فعال شود که در این میان نقش ائمه جمعه بی بدیل است.
 
امام جمعه شهرکرد، دهه فجر را بهترین فرصت برای توجه دادن مردم به اصل نظام بیان کرد و ادامه داد: باید این فرصت را مغتنم بشماریم و از نقش حوزه های علمیه در آگاه سازی مردم غافل نشویم.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه نشأت گرفته است، تصریح کرد: حوزه های علمیه، مادر این انقلاب هستند و نقش آن ها در شکل گیری این انقلاب، بر کسی پوشیده نیست اما متأسفانه گاهی اوقات این جایگاه و رسالت اصلی مورد غفلت قرار می گیرد.
 
در ادامه نیز، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، امام جمعه فرخشهر از ثبت نام حوزه های علمیه برادران استان خبر داد و گفت: این ثبت نام از بهمن ماه شروع شده است و تا 25 اسفندماه ادامه دارد که داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت معاونت حوزه های علمیه ثبت نام کنند.
 
مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری به نقش بی بدلیل ائمه جمعه در تشویق جوانان به حضور در حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: تبلیغات میدانی، صدا و سیما و برگزاری اردوهای آشنایی با حوزه های علمیه نیز نقش مؤثری در تشویق جوانان خواهد داشت.
 
حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان نیز در ادامه به کمبود مسجد در شهر فارسان اشاره کرد و اظهار داشت: شهر فارسان با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر، تنها 5 مسجد دارد که آن ها هم با کمبودهای بسیار روبه رو هستند.
 
وی همچنین به کمبود روحانی در شهرستان فارسان اشاره کرد و افزود: نبود امکانات رفاهی در روستاها، یکی از مهم ترین عوامل عدم جذب روحانیان طرح هجرت است.
 
حجت الاسلام موسی سلمان پور، امام جمعه اردل نیز در ادامه با اشاره به این که اجرای عملی اسلام به حرف نیست، تصریح کرد: یکی از مهم ترین مشکلات فرهنگی شهرستان اردل، نگاه های تبعیضانه به این منطقه است.
 
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، حوزه علمیه شهرستان اردل در آینده ای نزدیک تأسیس و راه اندازی شود.
 
در پایان این نشست، دیگر ائمه جمعه استان ضمن ارائه گزارشی از کمک های مردمی به عتبات عالیات جهت اهدا نانوایی سیار این استان به کربلای معلا، گزارش کاملی نیز از مساجد شهرستان ها و کمبودها و نیازهای آن ها ارائه کردند و به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.
 
گفتنی است، ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری همچنین بر حضور همه جانبه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه سال جاری تأکید کردند و این حضور باشکوه را سدی مستحکم در مقابل یاوه گویی های آمریکا و هم پیمانانش دانستند./9457/پ202/س
ارسال نظرات