۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۹۶۷۹۰

دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن زنده است

خبرگزاری رسا ـ یک مقام امنیتی یمن که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن زنده و سالم است.
سفارت ايران در يمن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله بخش فارسی تلویزیون دولتی آلمان در گزارشی از زنده بودن دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن خبر داد.


یک مقام امنیتی یمن گفت: دیپلمات ایرانی که در ماه ژوئیه در صنعا ربوده شد، هنوز زنده است. این مقام امنیتی که نخواست نامش فاش شود، گزارش‌های پیشین را که از پیدا شدن جسد بدون سر این دیپلمات خبر داده بودند، رد کرده است.


این مقام امنیتی یمن در ادامه گفت: تماس‌ها با ربایندگان دیپلمات ایرانی از طریق واسطه ‌های قبایل، تأیید می‌کنند که این دیپلمات هنوز زنده است و جسدی که پیش تر پیدا شده، به این فرد تعلق ندارد.


لازم به ذکر است که نور احمد نیکبخت، وابسته اداری سفارت ایران در یمن بود که چندی پیش در صنعا پایتخت یمن توسط گروهی ناشناس ربوده شده بود. 5 بهمن ماه یک مقام امنیتی محلی در شمال یمن گزارش داده بود که جسد بدون سر این دیپلمات ایرانی از سوی مردم محلی در منطقه‌ای در شمال زمین های نفتی در استان معارب پیدا شده است.


گفتنی است عبدالله علی علی السری، کاردار یمن در ایران از تلاش ها برای آزادی این کاردار ایرانی خبر داد و گفت: وزیر کشور یمن و نیروهای امنیتی در حال پیگیری سرنوشت دیپلمات ربوده شده ایرانی هستند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات