۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۷۹۳

انتقاد ایتالیا از عدم کمک جامعه جهانی به سوریه

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه ایتالیا: جامعه بین المللی در اجرای طرح کمک رسانی بشر دوستانه به سوریه شکست خورده است.
وزير امور خارجه ايتاليا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از ریا نووستی وزیر امور خارجه ایتالیا امروز به خبرنگاران گفت: جامعه بین المللی در اجرای طرح کمک رسانی بشر دوستانه به سوریه شکست خورده است.


اِما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا در مراسم گشایش کنفرانسی در رم گفت: کار به پیش نمی رود و برعکس باید قبول کنیم که جامعه بین المللی در تلاش برای کمک رسانی بشردوستانه در سوریه به مقادیر مطلوب شکست خورده است.


وزیر خارجه ایتالیا همچنین ضمن انتقاد از ناکامی نهادهای بین المللی برای ارسال کمک های انسان دوستانه به سوریه تصریح کرد، علی رغم آماده بودن داروها و مواد غذایی مورد نیاز مردم سوریه، جامعه بین الملل در ارسال این کمک ها ناکام بوده است.


بونینو گفت: همه چیز برای ارسال به سوریه و از بین بردن رنج و درد مردم نیازمند این کشور آماده است ولی دیپلماسی و مذاکرات به شکست منجر شده و امکان دسترسی به مردم آسیب دیده سوریه وجود ندارد. مساله این نیست که آیا دارو، مواد غذایی، حمل و نقل و ابزار توزیع کافی در اختیار داریم یا نه، همه این ها آماده است، انتقاد و مشکل اصلی به خود ما بر می گردد.


گفتنی است از آغاز درگیری ها در سوریه، طبق اطلاعات سازمان ملل متحد حدود 130 هزار نفر کشته و 13 میلیون نفر آواره شده اند که از میان آنها تعداد زیادی در کشورهای خارجی بسر می برند. تعداد افرادی که به کمک های بشردوستانه نیازمند هستند، 8 میلیون نفر برآورد می شود./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات