۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۹۶۸۸۳
با وجود حضور نظامیان خارجی؛

آفریقای مرکزی همچنان ناآرام

خبرگزاری رسا ـ درگیری میان شورشیان مسلح وابسته به القاعده و شبه نظامیان مسیحی موسوم به آنتی بالاکا، تنش و بی ثباتی را در شهرهای دیگر این کشور درپی داشته است.
آفريقاي مرکزي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بنا بر گزارش شبکه خبری یورونیوز، با وجود استقرار نیروهای نظامی و تخلیه شهر بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی از شورشیان، درگیری در شهرهای کوچک اطراف پایتخت همچنان ادامه دارد.


درگیری میان شورشیان مسلح وابسته به القاعده و شبه نظامیان مسیحی موسوم به آنتی بالاکا، تنش و بی ثباتی را در شهرهای دیگر این کشور درپی داشته است.


گفته می شود که درحال حاضر 1600 نیروی نظامی فرانسه همراه با 4 هزار نیروی حافظ صلح اتحادیه آفریقا در تلاش برای بازگرداندن آرامش به این کشور هستند. با این حال نظامیان خارجی نتوانستند امنیت را به آفریقای مرکزی باز گردانند.


ناظران بین المللی معتقدند که در برخی از موارد عملکرد نظامیان خارجی به خصوص فرانسوی ها سبب شروع درگیری ها بین مردم، نظامیان و شورشیان می شود.


در پی درگیری هایی که از ماه مارس سال گذشته میلادی ( اسفند 1391 ) تاکنون ادامه دارد، بیش از یک میلیون نفر از مردم جمهوری آفریقای مرکزی آواره شده اند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات