۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۹۶۸۸۵

روسیه خواهان ادامه مذاکرات ژنو 2

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه روسیه از همه کشورها خواست، برای حل بحران سوریه با تمام طرف های مناقشه و جناح های سیاسی، به غیر از گروه های تروریستی، بدون استثناء کار کنند.
سرگي لاوروف و احمد جربا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از تمایل روسیه برای ادامه گفت و گو میان دولت و مخالفان سوریه خبر داد.


در این گزارش آمده است که مقامات روسیه می گویند آنها انتظار دارند گفتگو میان دولت سوریه با اپوزیسیون ادامه داشته باشد.


گفتنی است سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در همین خصوص امروز در مسکو دیداری با احمد جربا رئیس ائتلاف ملی سوریه داشته است.

وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با احمد جربا در جریان کنفرانس خبری گفت: روسیه می خواهد تماس های منظم با اپوزیسیون را ادامه دهد و جهت یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه با تمام طرف ها کار کند. وی سپس از کشورهای اروپایی و آمریکایی و همسایگان منطقه ای خواست رویکرد مشابهی برگزینند و با تمام طرف های مناقشه و جناح های سیاسی، به غیر از گروه های تروریستی، بدون استثناء کار کنند.


لازم به ذکر است که کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، ترکیه و عربستان سعودی به شدت از تروریست های مسلح حمایت نظامی و مالی می نمایند. اکثر قریب به اتفاق این تروریست ها، افراد جنایتکاری هستند که توسط القاعده شستشوی مغزی شده و با دریافت مبالغ زیادی پول راهی سوریه شده اند تا با دولت و ملت سوریه بجنگند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات