۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۹۶۹۷۸

سفر کاترین اشتون به اوکراین

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سفر کاترین اشتون به اوکراین معترضان گفته اند که انتظار کمک بیشتری از سوی نهادها و کشورهای دیگر ندارند.
کاترين اشتون در اوکراين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش شبکه خبری یورونیوز، معترضانی که از حدود 2 ماه پیش تاکنون در میدان مرکزی شهر کی یف، پایتخت، علیه دولت ویکتور یانوکوویچ تجمع کرده اند، روز چهارشنبه و همزمان با سفر کاترین اشتون به اوکراین، اعلام کردند که انتظار کمک بیشتری از سوی نهادها و کشورهای دیگر ندارند.


آنها همچنین می گویند، تا کناره گیری ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهور اوکراین از قدرت، به تجمع خود ادامه می دهند.


کاترین اشتون، مسئول اداره سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه برای دیدار با رییس جمهور و رهبران مخالفان در اوکراین به این کشور سفر کرده است.


پیش تر، اتحادیه اروپا و بخصوص دولت آلمان بر لزوم تعیین تحریم هایی علیه اوکراین برای یافتن راه حلی سیاسی جهت پایان بخشیدن به بحران موجود در این کشور تاکید کرده بودند.


اعتراضات در اوکراین در پی خودداری ویکتور یانوکوویچ از امضای موافقتنامه همکاری تجاری با اتحادیه اروپا آغاز شد اما پس از سرکوب معترضان در کی یف، اکنون دامنه خواسته های معترضان، فراتر از نزدیک شدن با اتحادیه اروپا رفته و آنان خواهان کناره گیری رییس جمهور از قدرت هستند.


کارشناسان بین المللی معتقدند که اوکراین تمایلی ندارد که توافق نامه ای با اتحادیه اروپا امضاء نمایند، آنها معتقدند برای پیوستن به اتحاد اروپا باید از اتحاد با روسیه جدا شوند و این مساله برای دولتمردان کی یف که وابستگی شدیدی را به روسیه دارند غیر ممکن است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات