۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۹۷۲۱۸

تروریست ها عامل تاخیر در انهدام سلاح شیمیایی سوریه

خبرگزاری رسا ـ به گفته فیصل المقداد، دولت سوریه دو کاروان را به سمت بندر لازقیه اعزام کرد، اما یکی از آنها در مسیر "مورد آتش گروه های تروریستی" قرار گرفت و به دمشق بازگشت.
بازرسان خلع سلاح شيميايي سازمان ملل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: دولت سوریه گفته است که ادعا‌های غرب مبنی بر تاخیر سوریه در انهدام سلاح های شیمیایی خود کاملا بی‌اساس هستند.
فیصل المقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه، گفته است: آن کشور تلاش می‌کند سلاح های شیمیایی خود را در چهارچوب برنامه زمان بندی شده نابود کند.
به گفته آقای مقداد تاخیرها به دلیل حمله شورشیان سوری به کاروان های حامل سلاحهای شیمیایی است که برای نابودسازی از دمشق به بندر لاذقیه منتقل می‌شوند.


او گفت: دولت سوریه  دو کاروان را به سمت بندر اعزام کرد، اما یکی از آنها در مسیر "مورد آتش گروه های تروریستی" قرار گرفت و به دمشق بازگشت.


آقای مقداد گفت: دولت سوریه از مردم خود در قبال حملات تروریست ها دفاع می‌کند و از آمریکا به دلیل حمایت از شورشیان انتقاد کرد.


سازمان منع سلاح های شیمیایی که سازمان ناظر عملیات انهدام سلاحهای شیمیایی سوریه است، تایید کرده است که جریان انتقال سلاح های شیمیایی به دلیل نگرانی های امنیتی کُند بوده است.


در همین حال، فیصل المقداد تاکید کرده است که دولت سوریه به تمامی تعهدات خود به سازمان منع سلاح های شیمیایی و  شورای امنیت سازمان ملل پایبند است و تعهدات خود را به موقع اجرا خواهد کرد.


سلاحهای شیمیایی سوریه باید تا پایان ماه ژوئن نابود شوند./1421/1409/ح

ارسال نظرات