۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۹۷۳۰۶

غیرنظامیان حمص را تخلیه می کنند

خبرگزاری رسا ـ بسیاری از شهروندان که اغلب آنان را زنان، کودکان و افراد سالمند تشکیل می دادند، محله های قدیمی و محاصره شده حمص را ترک کردند.
شهر حمص

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، اولین گروه از غیرنظامیان شهر حمص که از حدود یکسال و نیم گذشته تحت محاصره قرار دارند، از این شهر خارج شدند. هشتاد و سه نفر از شهروندان که اغلب آنان را زنان، کودکان و افراد سالمند تشکیل می دادند، محله های قدیمی و محاصره شده حمص را ترک کردند.


به گزارش صدای آمریکا، این اقدام بر اساس توافقی با سازمان ملل متحد و آتش بس سه روزه ای که سوریه برای ورود کامیون های حامل تدارکات امدادی اعلام کرد، صورت می گیرد.


طلال برازی، فرماندار شهر حمص در این خصوص گفت: این عملیات به خوبی پیش رفته است. اولین و دومین عملیات به خوبی انجام شدند. تاخیر کوچکی که پیش آمد، به دلایل تدارکاتی بود. چون از بیش از یک سال پیش، این اولین بار است که اتوبوس ها و بازدیدکنندگان می توانند خود را به بخش قدیمی حمص برسانند.


این اولین نتیجه مثبت گفتگوهای موسوم به ژنو 2 است که هفته پیش در سوئیس انجام شد.


به این ترتیب سه اتوبوس روز جمعه برای انتقال زنان، کودکان زیر پانزده سال و افراد سالمند وارد منطقه تحت کنترل شورشیان شدند. شورشیانی که اکثر آنان جنایتکارانی از کشورهای همسایه سوریه هستند و بارها دست به رفتار های خشونت آمیز و بدور از انسانیت در مقابل مردم زده اند.


در همین حال از سوریه خبر می رسد که به سوی کاروان سازمان های جهانی در این شهر ها حمله خمپاره ای شده است.


قرار است عملیات خروج شهروندان و همچنین وارد کردن کمک های بشردوستانه و امدادرسانی به غیرنظامیان در این شهر ادامه پیدا کند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات