۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۹۷۳۷۸

فعالیت 206 کتابخانه در استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان، راه‌اندازی کتابخانه طلبه شهید سید مرتضی شفیعی را از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و گفت: در این کتابخانه بخش‌های مخزن، امانت، سالن مطالعه، نشریات و بخش تخصصی اهل‌البیت (ع) جای داده شده است.
لفته منصوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، لفته منصوری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، ظهر امروز در مراسم افتتاح کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی، راه‌اندازی این کتابخانه را یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و افزود: فرهنگ شهادت، علم و فقاهت از شئون این کتابخانه‌ است.

وی با بیان این که تولیت این کتابخانه در اختیار آیت الله شفیعی از علمای استان است، اظهار داشت: در دوره اسلامی ایرانی، کتابداران کشور افرادی دانشمند و فرهیخته بودند.

منصوری با بیان این که این کتابخانه دارای 2 هزار و 74 متر مربع مساحت است، اظهار داشت: در این کتابخانه بخش‌های مخزن، امانت، سالن مطالعه، نشریات و بخش تخصصی اهل‌البیت (ع) جای داده شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، قبول تولیت این کتابخانه از سوی علما را از الگوهای خوزستانی دانست و تصریح کرد: ابوعلی سینا از علمای ایران اسلامی در دوران حکومت سامانیان کتابدار بود.

منصوری در ادامه خاطر نشان کرد: زمین این کتابخانه از سوی استانداری خوزستان به نهاد کتابخانه‌ها واگذار شد و جهت تعمیر، بازسازی و تجهیز آن مبلغی بالغ بر 15 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی هزینه شد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: کتابخانه تخصصی سیدمرتضی شفیعی، سی و چهارمین کتابخانه اهواز و دویست و ششمین کتابخانه استان است که با 14 هزار جلد کتاب کار خود را آغاز می‌کند./9464/پ203/ب

ارسال نظرات