۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۹۷۷۵۷

مدارس امین در آذربایجان غربی به 30 باب افزایش می یابد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر هشت مدرسه امین در شهرهای این استان راه اندازی شده است که این تعداد در سال تحصیلی آینده به 30 باب افزایش می یابد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

 حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به راه اندازی مدارس امین در استان اظهار کرد: این مدارس با همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه به صورت هیأت امنا راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: هدف از راه اندازی مدارس امین در استان تقویت هویت دینی و فرهنگی نسل جوان، استفاده از ظرفیت ها و توان حوزه های علمیه در مسائل دینی و فرهنگی، بهره مندی از راهکارهای اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش و شناسایی استعدادهای مناسب و ایجاد انگیزه جهت ورود به مسائل دینی فرهنگی است.

حجت الاسلام ارشاد گفت: تاکنون پنج مدرسه امین خواهران و سه مدرسه امین ویژه برادران در استان راه اندازی شده است که بیش از دو هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و راهنمایی دخترانه و پسرانه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: این مدارس در شهرهای میاندوآب، خوی و ارومیه مشغول تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند.

حجت الاسلام ارشاد از افزایش تعداد مدارس امین در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: در سال تحصیلی آینده تعداد مدارس امین استان به 30 مدرسه افزایش می یابد که  خروجی آن دانش آموزان مؤمن و متدین خواهد بود.

وی حضور مستمر روحانیت در مدارس را از امتیازهای ویژه مدارس امین برشمرد و گفت: برنامه های قرآنی، دروس اخلاق، آشنایی با ادبیات عرب و تجوید قرآن، بازدید از حوزه های علمیه، اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی، آموزش احکام و شرکت در نماز جمعه از برنامه های اولویت دار مدارس امین است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی مدارس امین را مدرسه های پیش حوزوی خواند و گفت: با تربیت دانش آموزان دراین مدارس، پذیرش در حوزه های علمیه تخصصی تر می شود.

حجت الاسلام ارشاد تاکید کرد: از سال آینده اولویت پذیرش در حوزه های علمیه استان با دانش آموزان فارغ التحصیل شده از مدارس امین خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت مدارس امین می تواند گام موثری در جهت انجام رسالت تربیتی و تهذیبی حوزه های علمیه بوده و برای رشد همه جانبه علمی و دینی کشور موثر واقع شود./936/ت302/س

ارسال نظرات