۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۹۷۸۷۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

120 گفتمان دینی با حضور مبلغان خارجی در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر امسال 120 گفتمان دینی با حضور مبلغان خارجی در مدارس و مراکز آموزش عالی این استان برگزار شد.
حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا،‌مدير كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عنوان کرد: همزمان با دهه فجر امسال 120 گفتمان دینی با محورهای انقلاب اسلامی، تبیین شخصیت امام خمینی(ره)، بیداری اسلامی و ... با حضور مبلغان و روحانیان خارجی در مرکز و شهرستان های مختلف این استان برگزار شد.
به گفته وی این گفتمان های دینی با حضور 10 مبلغ غیرایرانی در مدارس و مراکز آموزش عالی استان خراسان شمالی برگزار شد.
حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: در گفتمان های دینی ایام الله دهه فجر در این استان مباحثی نظیر تبیین ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی(ره)، نقش انقلاب اسلامی در بیداری کشورهای اسلامی، نقش جوانان در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و ... از سوی مبلغان و سخنرانان غیرایرانی دعوت شده مطرح شد.
وی اظهار داشت: دکتر«احمد مرزوق» از کشور اندونزی، دکتر«محمد شریف» از تایلند، «فاطمه دیالو» از گینه، «میمونه فای» از سنگال و دکتر«احمد نور» و دکتر«محمد نهی» از کشور اردن از جمله روحانیان غیرایرانی بودند که در این ایام در گفتمان های دینی مدارس و دانشگاه های استان خراسان شمالی حضور داشته و سخنرانی کردند.
این مسؤول عنوان کرد: این مبلغان خارجی که غالبا اهل کشورهای اروپایی، آفریقا و آسیای مرکزی بودند؛ اکنون در حوزه های علمیه قم و مشهد مشغول تحصیل علوم دینی هستند.
وی اضافه کرد: اجرای برنامه حضور مبلغان خارجی در جشن های گرامیداشت دهه فجر و گفتمان های دینی در استان خراسان شمالی از دو سال پیش آغاز شده و تلاش می شود برای سال های آینده این برنامه ها با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار شود.
حجت الاسلام روحانی نیا برگزاری گفتمان های دینی را از جمله طرح های مؤثر سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تقویت باورهای دینی جوانان و رفع شبهات آنها دانست و از تداوم برگزاری این گفتمان ها در مناسبت های آینده خبر داد.
وی در ادامه به تشریح بخش دیگری از فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ایام الله دهه فجر امسال پرداخت و گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر امسال، این اداره کل 110 روحانی و مبلغ ایرانی و خارجی را برای حضور در برنامه های بزرگداشت دهه فجر، معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و برپایی گفتمان های دینی به روستاها و شهرهای مختلف استان اعزام کرده بود که از این تعداد 10 روحانی خارجی و مابقی از روحانیان بومی بودند.
حجت الاسلام روحانی نیا گفت: علاوه بر 10 روحانی غیرایرانی که برای حضور در گفتمان های دینی دعوت شده بودند؛ در این ایام 100 روحانی ایرانی نیز برای حضور در جشن ها و برنامه های دهه فجر به روستاها و مناطق محروم و مدارس و دانشگاه ها اعزام شدند.
به گفته وی از تعداد 100 روحانی ایرانی فعال در برنامه های گرامیداشت دهه فجر در استان خراسان شمالی در سال جاری، 85 روحانی طرح سفیران آدینه با هدف معرفی شخصیت و آرمان های امام خمینی(ره) به روستاها و مناطق محروم استان اعزام شدند و 15 روحانی نیز در قالب طرح بشیران به منظور برگزاری گفتمان های دینی با موضوع های معرفی انقلاب اسلامی و آسیب شناسی آن در مدارس و دانشگاه های خراسان شمالی حضور یافتند./9314/ت302/ب
ارسال نظرات