۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۹۷۹۶۹
امام جمعه قم:

مسؤولان در حل مشکلات قدم‌های جدی و متناسب با شأن و کرامت مردم بردارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم از حضور حماسی و پر شور مردم در راهپمیایی 22 بهمن تقدیر و بر ضرورت قدردانی مسؤولان از ملت تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید با برنامه ریزی در حل مشکلات مردم قدم‌های جدی و متناسب با شأن و کرامت ملت بردارند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع) نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، از حضور حماسی و پر شور مردم در راهپمیایی 22 بهمن تقدیر و از سخنان رییس مجلس در سخنرانی پس از راهپمایی و مواضع وی در تونس تشکر کرد.

ضرورت قدردانی از مردم

وی بر ضرورت قدردانی مسؤولان از مردم تأکید کرد و اظهار داشت: مسؤولان باید با برنامه ریزی در حل مشکلات مردم قدم‌های جدی و متناسب با شأن و کرامت ملت بردارند.

وحدت، عزت و ایستادگی پیام 22 بهمن

امام جمعه قم اسلام، رهبری ولایت فقیه و حضور مردم را سه رکن انقلاب دانست و اظهار کرد: حضور گسترده مردم در 22 بهمن امسال پیام وحدت، عزت و ایستادگی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که دشمنی‌های امروز با نظام اسلامی شباهت فراوانی با دشمنی دشمنان زمان پیامبر(ص) و صدر اسلام دارد، خاطرنشان کرد: عده‌ای از دشمنان زمان پیامبر(ص) افراد ضعیفی بودند که پیامبر برای دفع شر آنها با آنها پیمان می‌بست و کسانی که لجاجت می‌کردند را از سر راه بر می‌داشتند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) مشرکین قریش را از دشمنان اصلی پیامبر(ص) ذکر کرد و گفت: پیامبر در جنگ بدر شکست سختی را بر آنها وارد کرد و جنگ با قریش تا فتح مکه ادامه داشت.

وی گروه سوم دشمنان پیامبر(ص) را یهود خواند و ابراز کرد: یهودیان از سه ویژگی کتاب دینی، ثروت فراوان و ارتباط با محیط خارج برخوردار بودند که این سه عامل آنها را برای رسیدن به اهدافشان کمک می‌کرد.

امام جمعه قم منافقان را به عنوان گروه چهارم دشمنان پیامبر اکرم(ص) ذکر کرد و افزود: این گروه از منافقان غیر سازمان‌یافته و منافقان سازمان‌یافته که ستون پنجم دشمن محسوب می‌شدند تشکیل شده بودند و پیامبر(ص) شدیدترین برخورد را با این گروه داشت و مسجد ضرار آنها را خراب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: هوای نفس پنجمین دشمن اسلام و دین خدا بود و پیامبر(ص) مبارزه با این دشمن را جهاد اکبر نامیدند.

آمریکا دشمن همیشگی نظام اسلامی

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) دولت آمریکا را نخستین دشمن نظام اسلامی خواند و ابراز کرد: آمرکیا از آغاز انقلاب تا کنون دست از شیطنت خود علیه نظام اسلامی برنداشته و امروز نیز در مذاکرات شاهد رفتار متکبرانه و بی ادبانه دولت این کشور هستیم.

امام جمعه قم افزود: آمریکا به بهای نابودی خودش هم حاضر نیست دست از دشمنی با ملت ایران بردارد.

وی رژیم صهیونیستی را دشمن دیگر انقلاب خواند و ابراز کرد: اسرائیل غاصب با فرهنگ تزویر، سرمایه‌داری ربوی و لابی‌گری در کشورهای دیگر به دنبال این است تا جمهوری اسلامی را مورد تهاجم قرار دهد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به شکست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، ‌گفت: ایران اسلامی اسرائیل غاصب را در سراشیبی شکست‌های پی در پی قرار داده که حماسه نبرد 33 و 22 روزه نمونه‌هایی از آن هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گروه سوم دشمنان جمهوری اسلامی را مرتجعین منطقه دانست و اظهار کرد: جریان تکفیری دستاورد همین دشمنان است.

امام جمعه قم با بیان این‌که جمهوری اسلامی با مرتجعین از در مقابله به مثل بر نیامده و با رأفت اسلامی به دنبال حفظ روابط است،‌ گفت: ایران اسلامی بارها اعلام کرده آمادگی دارد در پیمانی منطقه‌ای و مشترک با کشورهای اسلامی، امنیت منطقه را تضمین کند.

وی سازمان مجاهدین خلق را به عنوان ستون پنجم و گروه چهارم دشمنان ایران اسلامی ذکر کرد و افزود: به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای و اقدامات آنها در فتنه 88 از جمله آخرین کارهای این گروه است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که دنیا طلبی دشمن پنجم انقلاب است،‌ ادامه داد: این ویژگی منفی در برخی از مسؤولان ما همچون بنی صدر تجلی یافت و امام خمینی(ره) نیز بارها به مسؤولان گفتند که تقوا را رعایت کرده و شکر نعمت خدمت و مدیریت در نظام اسلامی را به جا آورند.

امام جمعه قم در ادامه 25 بهمن سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی از سوی امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و افزود: توهین‌های این شخص به ظاهر مسلمان به آیات الهی و پیامبر(ص) سبب حکم ارتداد او شد و این مسأله به دنیا نشان داد که هر کسی بخواهد در برابر دین اسلام بایستد ما نیز در مقابل همه دنیای آنها خواهیم ایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به 30 بهمن سالروز گشایش سفارت فلسطین در محل سابق سفارت رژیم صهیونیستی در تهران، ‌گفت:‌ مردم مظلوم این کشور همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی و ملت ایران هستند.

عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه و ابهتی مالک‌وار می‌خواهد

امام جمعه قم با اشاره به پیام رهبر انقلاب به دانشجویان مبنی بر دشمن شناسی، تأکید کرد:‌ رهبری به دانشجویان فرمودند که نظام سلطه را بشناسید و در راه مقابله با آنها از ظرفیت‌های خود استفاده کنید.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: رهبر انقلاب در این پیام فرمودند عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه و ابهتی مالک‌وار می‌خواهد.

وی در خطبه نخست با اشاره به آیات قرآن جلو افتادن از خدا و رسول را امری ناپسند دانست و با بیان این که یکی از موارد جلو افتادن از خدا و رسول در عرصه قانون است، گفت: دستورات و قوانین الهی از طریق قرآن و سنت به دست ما رسیده و انسان نباید آنها را کم و زیاد کند.

امام جمعه قم ادامه داد:‌ خداوند در قرآن فرموده اگر کسی سخنی را بر ما ببندد ما با قدرت او را می‌گیرم؛ هرچه پیامبر(ص) فرموده باید همان را اخذ کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی بدعت گذاری در دین را نوعی جلو افتادن از خدا و رسول دانست و اظهار کرد: وجود امام صادق(ع) در برابر انحراف جزیی می‌ایستادند و اجازه اضافه گویی در دین را به راوی نمی‌دادند و ما هم باید همان گونه که دین گفته عمل کنیم و چیزی به ادعیه وارد نکنیم و ادعیه را طوری بخوانیم که اهل بیت(ع) وارده کرده‌اند./927/پ201/ج

ارسال نظرات