۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۹۷۹۹۸
زاکانی:

تیم مذاکره کننده از همه ظرفیت ها استفاده نکرده است

خبرگزاری رسا ـ زاکانی با بیان این که دولت و مجلس باید خط قرمز ها را رعایت کنند، اظهار داشت: هیأت مذاکره کننده در ژنو از خطوط قرمز نظام اسلامی عبور نکرده، اما نتوانسته از تمام ظرفیت ها استفاده کند و به حداقل ها بسنده کرده است.
عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در آیین اختتامیه سومین همایش گروه های تبلیغی سراسر کشور که در منطقه عملیاتی فتح المبین شهرستان شوش برگزار شد، با اشاره به مجروحیت های چند باره شهدا در طول جنگ و بازگشت دوباره آن ها به خط مقدم اظهار داشت: باید تا زمانی که جان در بدن داریم از آرمان های نظام اسلامی دفاع کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مقاومت یعنی این که دنبال بهانه جویی برای جا زدن نباشیم، خاطرنشان کرد: هرگز مسؤولیت ها از بین نمی رود و هر انسان نسبت به جایگاه خود مسؤول است.

زاکانی با اشاره به سختی مسؤولیت ها در شرایط حساس اظهار داشت: باید خود را در مقابل سختی های مسؤولیت بالا بکشیم.

وی به پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: عده ای پذیرش قطعنامه را قبول نداشتند و آن را اشتباه می دانستند، البته با نگاهی به کارنامه آن افراد مشاهده می شود که امروز نیز دچار برخی کچ روی ها شده اند.

زاکانی با بیان این که عده ای به سبب جاماندن از قافله شهدا نسبت به پذیرش قطعنامه ناراحت بودند، اظهار داشت: این افراد که دسته دوم را تشکیل می دانند به سبب این که پذیرش از سوی امام خمینی(ره) انجام شده بود به آن ایمان داشتند.

وی با اشاره به پیش بینی برخی از شهدا نسبت به چگونگی شهادت شان خاطرنشان کرد: شهدا آگاهانه و با ایمان کامل مسیر خود را انتخاب می کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت از بین بردن منیت ها اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگی ارزشمند و قابل انتقال به نسل های آینده است.

زاکانی توافق نامه ژنو را آغاز یک راه دانست و افزود: تیم مذاکره کننده از ایران با گروه 1+5 نتیجه انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نباید کاری کرد تا بین ملت و دولت فاصله افتد، خاطر نشان کرد: این توافق نامه افزون بر فواید دارای ضررهایی نیز هست.

وی با بیان این که دولت و مجلس باید خط قرمز ها را رعایت کنند، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ایران در ژنو از خطوط قرمز نظام اسلامی عبور نکرده اما نتوانسته از تمام ظرفیت ها استفاده کند و به حداقل ها بسنده کرده است./9464/پ202/س

ارسال نظرات