۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۹۸۰۹۳

ادامه تظاهرات مردمی در بحرین

خبرگزاری رسا ـ خشونت پلیس آل خلیفه که با همراهی نیروهای امنیتی آل سعود انجام شده است با اعتراض سازمان ملل روبرو شده است.
بحرين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز در گزارشی به بررسی تحولات بحرین پرداخت. در این گزارش آمده است: تظاهرات روز جمعه که در سومین سالگرد خیزش شیعیان بحرین برپا شد، با دخالت پلیس به خشونت گرایید و ده ها معترض به جرم ایجاد آشوب و تحریک مردم به اعترضات بازداشت شدند.


همچنین گفته می شود که خشونت پلیس آل خلیفه که با همراهی نیروهای امنیتی آل سعود انجام شده است با اعتراض سازمان ملل روبرو شده است.


بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از این موضوع بار دیگر از تمامی طرف های بحرینی خواست به منظور فراهم ساختن محیطی مناسب برای انجام یک گفت وگوی واقعی و رسیدن به صلح و ثبات و نیز اصلاح امور و رفاه مردم بحرین تلاش کنند.


از سه سال پیش، مردم بحرین در مخالفت با سیاست های تبعیض آمیز حکومت تحت حمایت غرب در این کشور دست به تظاهرات گسترده ای زدند که توسط پلیس به شدت سرکوب شد و شماری از شرکت کنندگان در آن، همچنان در زندان بسر می برند.


بحرین روز جمعه همزمان با سالروز قیام مردمی 14 فوریه 2011 شاهد تظاهرات گسترده به رهبری مخالفان رژیم آل خلیفه بود. مخالفان رژیم بحرین مقام های دولتی را به اعمال فشار و سرکوب و استفاده از زور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان متهم کردند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات