۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۹۸۱۴۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

شکل‌گیری جامعه ایمانی در گرو توسعه مساجد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که پیامبر اسلام نیز کار خود را پس از هجرت، با ساخت مسجد شروع کرد، گفت: راز تشکیل جامعه ایمانی در گرو ساخت مسجد است چرا که مسجد، مهم ترین زیر ساخت دینی و فرهنگی جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کارگروه نظارت بر ساخت و ساز مساجد این استان، با اشاره به این که تلاش در جهت احداث خانه خدا امری بسیار مقدس است، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم، عمران مساجد را از نشانه های ایمان بیان می کنند و گوهر عمیق ایمانی را سزاوار آباد کنندگان مساجد می دانند.
 
 
امام جمعه شهرکرد، خدمت در این جایگاه را توفیق الهی بیان کرد و افزود: به یقین اگر خداوند متعال چنین توفیقی عطا و راه این عرصه را باز گذاشته است، برای محک زدن ایمان و بیشتر شدن آن است.
 
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مشارکت در ساخت و ساز مساجد را کمک به سلامت فکری، اخلاقی و ایمانی افراد عنوان کرد و بیان داشت: مشارکت مردم در عمران مسجد، مشارکت فکری است و هدف متصل کردن و پیوند دادن انسان با مهم ترین مرکز ایمان است.
 
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که مشارکت مردم در امور عمرانی مساجد، به رشد فکری جامعه کمک می کند، خاطرنشان کرد: هر چه قدر بتوانیم زمینه مشارکت مردم را فراهم بیاوریم، به همان میزان به کمال اصل ایمان کمک کرده ایم و توانسته ایم اصل ایمان را به مهم ترین قطب دینی پیوند بزنیم.
 
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه مسجد را از مهم ترین پایگاه های فکری و ایمانی جامعه برشمرد و تصریح کرد: مسجد زیر ساخت است و رشد و کمال مطلوب جامعه از مسجد شروع می شود.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که پیامبر عظیم الشأن اسلام نیز کار خود را  بعد از هجرت، با ساخت مسجد شروع کرد، اظهار داشت: راز تشکیل جامعه ایمانی در گرو ساخت مسجد است چرا که مسجد، مهم ترین زیر ساخت دینی و فرهنگی جامعه است.
 
 
وی با تشریح جایگاه واقعی مساجد و نقش آن ها در رشد فکری جامعه، به فاکتورهای سلامت کار در جهت امور مساجد اشاره کرد و گفت: اخلاص در کار، کار درست و مطلوب، بدون کوچک ترین چشم داشت و توجه دادن اولویت ها، از مهم ترین فاکتورهای این راه است که باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.
 
 
امام جمعه شهرکرد در ادامه به کمک و عنایت رهبر معظم انقلاب، به مساجد این استان اشاره کرد و افزود: این کمک حضرت آقا به استان بی سابقه است و تا به الان در هیچ استانی، سابقه چنین کمکی وجود ندارد و این از لطف و عنایت ویژه ایشان نسبت به استان نشأت می گیرد.
 
 
 
این مقام مسؤول با بیان این که کمک ویژه رهبر انقلاب چندین ماه آینده به مساجد و خانه های عالم نیمه تمام استان تزریق خواهد شد، ادامه داد: ان شاءالله کمک های بعدی نیز طی مراحل دیگر و به تدریج، طبق اولویت بندی ها به استان اختصاص داده خواهد شد.
 
 
وی در پایان با تأکید بر شروع به کار هر چه زودتر کارگروه های نظارت بر عمران مساجد شهرستان ها، ابراز داشت: مبلغ اختصاص داده شده به مساجد استان، به تدریج و با اولویت بندی مناطق محروم و روستاهایی که مسجد ندارند، به استان تزریق و زیر نظر کارگروه نظارت استانی هزینه خواهد شد.
 
 
در ادامه نیز خالدی، رییس کارگروه نظارت بر ساخت و ساز مساجد استان، از تشکیل کار گروه های شهرستانی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این کارگروه ها با هماهنگی ائمه جمعه در شهرستان ها بر روند ساخت و ساز و تخصیص اعتبارات، طبق لیست های ارسالی نظارت خواهند کرد./9457/پ202/س
ارسال نظرات