۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۹۸۵۶۲
آیت الله طبرسی:

احقاق حق بر اساس احکام متعالی اسلام شاخصه دستگاه قضا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز برقراری عدالت یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است که این مسأله از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام تقوی فرد، رییس کل دادگستری جدید استان با مهم ارزیابی کردن دستگاه قضا در حکومت اسلامی، برقراری عدل را مهم ترین رسالت قوه قضائیه برشمرد و گفت: رعایت عدل و انصاف باید همواره رویکرد اصلی مدیران در نظام اسلامی باشد.

 

وی با بیان این که برقراری عدالت حقیقی یکی از مهم ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: دستگاه قضا به عنوان متولی اصلی برقراری عدالت در جامعه رسالت سنگینی در تحقق این وظیفه خطیر بر عهده دارد و باید بدون توجه به حاشیه ها به رسالت حقیقی خود بپردازد.

 

آیت الله طبرسی، عدالت و احقاق حق بر اساس احکام متعالی اسلام را شاخصه حکومت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز برقراری عدالت یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است که این مسأله از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران از امیر مؤمنان(ع) به عنوان الگوی بارز عدالت در جهان یاد کرد و بیان داشت: این امام همام به عنوان ممتازترین شخصیت جامعه بشری به دلیل اجرای صحیح عدالت نام مبارک او در جهان تابنده است.

 

وی، نظام اسلامی را نظامی ولایی برمبنای ولایت فقیه یاد کرد و ادامه داد: در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) ما تابع ولایت فقیه هستیم و به این تبعیت افتخار می کنیم و هرگز از مسیر ولایت خارج نخواهیم شد، چون ولایت فقیه عامل اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

امام جمعه ساری درادامه سخنان خود خدمت بر اساس احکام اسلامی و شریعت محمدی و در چارچوب قانون را موجب اعتماد مردم نسبت به نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: همه تلاش دستگاه قضایی برقراری عدالت و احقاق حق در نظام ولایی است.

 

وی با بیان این که قضات دادگستری وظیفه سنگینی در برقراری عدالت در جامعه اسلامی برعهده دارند، تصریح کرد: خادم نظام اسلامی، ولایت فقیه و مذهب شیعه بودن افتخاری بزرگی برای همه ما است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود اجتهاد و عدالت را دو عنصر الزامی و اجتناب ناپذیر قاضی در دین اسلام برشمرد و اظهار داشت: قضاوت ازآن خداوند و ائمه معصومین(ع) است که در زمان غیبت امام معصوم(ع) از سوی مقام ولایت و مرجعیت، به قضات اذن در قضاوت داده شده است.

 

وی افزود: قضاوت منصب خطیری است که هرکس نمی تواند متصدی این مقام شود و انتخاب آن بر اساس عدالت، لیاقت و دیانت است و دستگاه قضائی به تقوا، هوش، فن و درایت نیاز دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که دستگاه قضایی به دلیل جایگاه رفیع خود در نظام اسلامی باید ملجأ مردم و مرحم زخم باشد، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید در کار قضایی با بهره گیری از توان افراد متدین و کاردان که مسلط بر مسائل حقوقی باشند می توانند در این زمینه تأثیر بسزایی داشته باشند.

 

وی بر ضرورت بهره گیری بیشتر از توان و ظرفیت روحانیت در دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: روحانیت می تواند مشاور و بازوی بسیار مناسبی برای دستگاه قضایی باشد.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که باید تلاش شود تا زمان رسیدگی به پرونده های قضایی به حداقل ممکن کاهش یاید، گفت: رسیدگی به موقع در پرونده ها می تواند در برقراری امنیت برای جامعه بسیار مؤثر باشد به همین دلیل نباید پروند ها انباشته شود که این کار باعث اشکال در روند رسیدگی قضائی هم خواهد شد.

 

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای رییس کل جدید دادگستری مازندران، آمادگی خود را برای رفع مشکلات سر راه این دستگاه قضایی اعلام کرد.

 

حجت الاسلام تقوی فرد، رییس کل دادگستری مازندران نیز در این دیدار گفت: ما در دستگاه قضایی سرباز ولایت هستیم و افتخاربنده این است که با استفاده از همه ظرفیت ها در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش کنم.

 

وی افزود: اخلاق مداری همراه با تدبیر، روش کار در میدیریت دستگاه قضایی  استان قرار خواهد گرفت و سعی خواهد شد تا با استفاده از مدیرانی قوی و متعهد  ضمن انتقال روحیه  کار و تلاش به کارکنان، در جهت رفع اطایه دادرسی  و ایجاد امنیت و آسایش اقدام شود./950/پ202/س

ارسال نظرات