۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۸۷۳۹
نماینده مجلس خبرگان:

تعصب بر پایه اختلافات جزیی به ضرر جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با انتقاد از برخی تعصبات غیر اصولی از سوی برخی گروه‌ها و جریان‌ها گفت: تعصبی که بر پایه اختلافات جزیی ایجاد شود و تا صدور حکم قتل طرف مقابل پیش برود، تعصب محسوب نمی شود، بلکه نادانی است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، ظهر امروز درکارگاه آموزشی مدیران و مدرسان مدارس علوم دینی اهل سنت استان با اشاره به خاص شرایط امروز جهان اسلام، گفت: وضعیت امروز کشورهای اسلامی به گونه ای است که دشمنان اسلام با همه توان خود برای تضعیف و نابودی اسلام با هم متحد شده اند.

 

وی با اشاره به این که اختلاف و تفرقه در این شرایط کمک به تحقق اهداف دشمنان است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید هوشیارانه تر با مسائل به وجود آمده برخورد کنند تا دشمنان را ناکام بگذارند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امت اسلامی در اصول دین، قبله و پیامبر دارای اشتراک هستند و اختلافات جزیی در اجرای اعمال نباید عامل تعصب و اختلاف باشد، تصریح کرد: کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ها می تواند امت اسلامی را در جهان قدرتمند کند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که تعصب در زندگی روزمره انسان یک امر ضروری است، اظهار داشت: داشتن تعصب نسبت به خدا، پیامبر خدا و قرآن لازم و مفید است.

 

وی با انتقاد از برخی تعصبات غیر اصولی از سوی برخی گروه ها و جریان ها گفت: تعصبی که بر پایه اختلافات جزیی ایجاد شود و تا صدور حکم قتل طرف مقابل پیش برود، تعصب محسوب نمی شود، بلکه نادانی است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خداوند متعال برای سعادت بشری، دو حجت را به انسان هدیه کرد که عقل انسان همان حجت باطنی او محسوب می شود، تصریح کرد: انسان باید همواره از عقل خویش بهره گیرد، انسان عاقل به سعادت دنیوی و اخروی دست می یابد و انسان بی عقل درقعر جهنم خواهد سوخت.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به خطر وهابیت و تکفیری ها در دنیای امروز گفت: متأسفانه امروز در کشور آفریقای جنوبی، مسلمانان را تنها به جرم مسلمان بودن به آتش می کشند و این در هیچ دین و آئین و قانونی پذیرفته نیست و کاملاً محکوم است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که دشمنان به ویژه آمریکا و متحدانش با حمایت از گروه های تکفیری و سلفی در کشورهای اسلامی به دنبال تضعیف اسلام ناب هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در این مسیر برخی حکام عربی نیز به این اختلاف ها دامن می زنند و با حمایت های مالی از گروه های تروریستی در پی بر هم زدن امنیت و آرامش در کشورهای اسلامی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که هر گونه اختلاف میان امت اسلامی تنها مسیر رسیدن دشمنان به اهداف خود را سهل تر می کند، افزود: بصیرت و آگاهی تنها نیاز امروز امت اسلامی برای مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

امام جمعه گرگان، نظام مقدس جمهوری اسلامی را محور وحدت در دنیای اسلام دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی بستری برای وحدت امت اسلامی فراهم شده است و در این مسیر تلاش های گسترده ای صورت گرفته است.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به حدیث نورانی پیامبر اکرم که فرمودند وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است، اظهار داشت: پیامبر رحمت اجتماع و با هم بودن را رحمت برشمرد و جدایی و پراکندگی هر کس را موجب عذاب الهی دانستندو ما برای این که در این زمینه به عمق فرمایش پیامبر(ص) بیشتر پی ببریم باید به تدبرو تفکر که فرمایش قرآن کریم نیز می باشد توجه کنیم.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به روایات اسلامی ارزش یک ساعت تفکر را بیش از هفتاد سال عبادت برشمرد و گفت: این که خداوند متعال ما را به تدبر و تفکر در کارها دعوت کرده است نشان از اهمیت این موضوع در دین اسلام است./950/پ202/س

ارسال نظرات