۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۹۸۸۷۱
آیت الله نمازی:

عربستان سعودی ولیعهد انگلستان را بر سوری‌ها ترجیح می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به حضور ولیعهد انگلستان در مراسم رقص شمشیر شاهزادگان عربستان سعودی گفت: این حضور با هدف و طرح و نقشه از پیش طراحی شده بود تا از این راه استعمار پیر به اهداف خود برسد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان، امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلای بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان برگزار شد، اظهارداشت: شرکت ولیعهد انگلستان در مراسم رقص شمشیر خاندان آل سعود با هدف و طرح و نقشه از پیش طراحی شده بود تا از این راه  استعمار پیر به اهداف خود برسد.

 

 

وی افزود: در این مراسم که چند سال قبل نیز جرج بوش در آن شرکت داشت در پایان منجر به قرارداد 7 میلیارد دلاری صنایع نظامی انگلستان در قبال فروش هواپیماهای نظامی جنگنده به کشور عربستان شد.

 

 

امام جمعه کاشان در ادامه تشکیل اتاق جنگ در اردن توسط کشورهای عربی و آفریقایی حامی تروریست ها در سوریه را با هدف پشتیبانی و تقویت تروریست ها در سوریه دانست و افزود: تشکیل این اتاق جنگ با هدف ارسال سلاح برای تروریست برای انجام عملیات و تهاجم گسترده نظامی علیه دمشق در بهار سال آینده انجام می شود.  

 

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به مصاحبه و اعتراف داود اغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مورد سیاست های غلط سه سال گذشته کشور ترکیه  برای براندازی دولت بشار اسد افزود: وزیر خارجه کشور ترکیه بعد از 3 سال همکاری با عربستان و قطر و آموزش تروریست ها امروز متوجه اشتباه خود شده است.

 

 

آیت الله نمازی افزود: امروز ترکیه به این نتیجه رسیده است تمامی سیاست های کشور های جهان در قبال کشور سوریه شکست خورده است و تنها راه حل کشور سوریه،  پیشنهاد جمهوری اسلامی مبنی بر استفاده از راهکارهای سیاسی است.

 

 

خطیب جمعه کاشان همچنین کشتار مردم مسلمان و بی دفاع کشور میانمار توسط بودایی ها و به آتش کشیدن خانه های آنان و آواره شدن از خانه و کاشانه خود و همچنین اعزام ارتش فرانسه به کشور افریقای جنوبی به بهانه دفاع از حقوق بشر و کشتار مسلمانان این کشور توسط مسیحیان با حمایت ارتش فرانسه را دخالت های آشکار مدعیان حقوق بشر در این کشورها دانست.

 

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به دیدار سران سه قوه با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر وحدت بین مسئولان گفت: اگر وحدت  بین همه مسئولان کشور عملیاتی شود دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

 

وی افزود: رهبر انقلاب مکرر به مسئولان توصیه کرده است به جای دل بستن به لبخند دشمن و متکی شدن به آنها، به توان، قابلیت ها و ظرفیت های درون کشور توجه کنند.

 

 

امام جمعه کاشان گفت: رویکرد آمریکا و کشورهای اروپایی به سمت ایران را بیانگر نیازمندی آنان به جمهوری اسلامی است و تحریم های آنان با اهداف دیگری ترسیم شده است.

 

 

آیت الله نمازی با اشاره به توانمندی و ظرفیت های قابل توجه ایران در بخش های مختلف اقتصادی گفت: حضور صاحبان صنایع فرانسه در تهران برای تبادلات اقتصادی بین دو کشور که بیانگر جایگاه رفیع اقتصادی ایران است آمریکا را به وحشت انداخت تا مقامات آمریکایی مجبور شوند فرانسه را نیز تهدید به تحریم کنند.  

 

 

امام جمعه کاشان همچنین با اشاره به 8 اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: فرهنگیان، اساتید، دانشجویان و دانش آموزان، نوجوانان و جوانان  سرمایه های اصلی کشور هستند و برخورداری جوانان کشور از علم و عمل و طهارت و پاکی و تقوای دین است که باعث شده است تا دشمن جوانان کشورهای اسلامی و بالاخص جوانان ایران اسلامی را مورد هدف خود قرار دهد.

 

 

وی با اشاره به این که رشد و بالندگی هر جامعه ای وابسته به داشتن جوانی توانمند به علم و طهارت و پاکی است از تمامی نهادهای علمی و تربینی خواست برای رشد و تعالی جوانان  تلاش کنند.

 

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به سالروز صدور فرمان امام برای تاسیس بنیاد مستضعفان و جانبازان در سال 57 که در ادامه با بنیاد شهید و امورایثارگران ادغام شد افزود : نگرانی شدید من به واسطه مشکلات خانواده شهدا و جانبازان است که بعد از گذشت 35 سال از انقلاب هنوز تعداد زیادی از خانواده شهدا و جانبازان فاقد شغل و مسکن هستند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: در روزهای پایانی سال و آغاز سال نو،  نیاز مردم به کالاهای اساسی چنین ایامی نباید باعث سوء استفاده برخی از افراد فرصت طلب و سودجو شود.

 

 

امام جمعه کاشان به مسؤولان توصیه کرد تا کنترل، بازرسی و مدیریت بیشتری برقیمت ها داشته باشند و اصناف نیز با مردم با انصاف برخورد کنند.

 

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به سالروز فرمان امام(ره) مبنی بر تاسیس کمیته امداد در سال 57 و نامگذاری این هفته با عنوان روز احسان و نیکوکاری با قدردانی از شورای مرکزی کمیته امداد و مسؤولان کمیته امداد امام که افتخار کمک به افراد نیازمند را بر عهده دارند از آنان خواست تا برای خرید های شب عید نیازمندان جامعه برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

 

 

وی با بیان این که پخش تصاویر بازار شب عید و دعوت مردم به خرید های نوروزی و به تصویر کشیدن اقلام و اجناس مورد نیاز و  نشان دادن خرید افراد توانمند  بدون توجه به افراد نیازمند هنر نیست افزود: هنر این است که افراد توانمند نیز بتوانند نیازهای افراد نیازمند را نیز برطرف نمایند.

 

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به فرا رسیدن  15 اسفند ماه روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت : این عناوین و مناسبت ها جایگاه خودش را در اسلام دارد و توسعه فضای سبز که پیامبر اکرم (س) نیز آن توصیه  کرده است امروز به عنوان نیاز اساسی جامعه به ویژه مناطق کویری است که مردم باید به شهرداری و نهادهای مربوطه همکاری داشته باشند./939/پ202/س

ارسال نظرات