۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۹۸۹۶۵

گوش جهان با ادعاهای اولاند کَر شده است

خبرگزاری رسا ـ علی رغم ادعای فرانسه بر اعزام نیرو برای ایجاد امنیت در این کشور، جهان شاهد نسل کشی مسلمانان توسط شبه نظامیان مسیحی می باشد.
حمله به مساجد و مغازه هاي مسلمانان در آفريقاي مرکزي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در خبری گفت: فرانسوا اولاند در بازدید خود از جمهوری آفریقای مرکزی، ضمن رد هر گونه تلاشی برای تقسیم این کشور، از اقدام سربازان فرانسوی که به گفته او باعث نجات جان هزاران نفر شده است تجلیل کرد.
او که با سربازان فرانسوی مستقر در این کشور دیدار می کرد، بر پایان یافتن خشونت قومی و مذهبی در این مستعمره سابق فرانسه تاکید کرد.


به گزارش یورونیوز؛ رئیس جمهور فرانسه که کشورش 2 هزار سرباز به آفریقای مرکزی اعزام کرده، گفت: ما باید مانع تسویه حساب شویم، امکان تثبیت قدرت حاکمیت را فراهم کرده و به آن امکان دهیم تا با مخالفان گفتگو کند، و با هرگونه تلاشی برای تقسیم شرق جمهوری آفریقای مرکزی مقابله کنیم.


قابل ذکر است وضعیت آفریقای مرکزی پس از سرنگونی دولت فرانسوا بوزیزه در مارس سال گذشته میلادی بحرانی است و علی رغم ادعای فرانسه بر اعزام نیرو برای ایجاد امنیت در این کشور، جهان شاهد نسل کشی مسلمانان توسط شبه نظامیان مسیحی می باشد.


فیلیپ لوکلر، یکی از مسئولان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آفریقای مرکزی، ضمن مقایسه وضعیت کنونی این کشور با سربرنیتسا، گفت: اینجا اگر نگویم مشکل ترین ماموریت من است، باید بگویم که یکی از جاهایی است که بیشترین مشکلات را دارد و یادآور اولین روزهای حضور من در محدوده محل زندگی مسلمانان در سربرنیتسا واقع در بوسنی و هرزگوین است. خشونت بالاست و شرایط زندگی مردم بسیار سخت است.


گفتنی است خشونت های آفریقای مرکزی باعث آواره شدن صدها هزار نفر و و تبعید ده ها هزار مسلمان غیرنظامی این کشور شده است که یادآور نسل کشی مسلمانان توسط صرب ها همراه با سکوت سازمان های بین المللی می باشد./1421/1409/ح

ارسال نظرات