۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۹۹۳۴۴

همایش تجلیل از نخبگان قرآنی در اصفهان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صادقی از برگزاری همایش تجلیل از نخبگان و برگزیدگان قرآنی خبر داد و گفت: همایش تجلیل از نخبگان قرآنی 15 اسفند ماه جاری در اصفهان برگزار می شود.
مسابقات قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اظهار داشت: همایش تجلیل از نخبگان و برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در سال جاری سی و ششمین دوره مسابقات از نیمه دوم سال در سطح شهرستانها با مشارکت حداکثری مدارس، آموزش و پرورش، پایگاه های بسیج و واحدهای فرهنگی مستقر در  مساجد استان و با هدف کشف استعداد‌های نهفته در بین جوانان و نوجوانان آغاز شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: ثبت نام مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در رشته های حفظ قرائت و ترتیل قرآن کریم و نیز تفسیر، از خرداد و تیرماه آغاز گردید و با توجه به پتانسیل عظیم نیروی آموزش و پرورش تا نیمه دوم مهرماه ادامه یافت.

 

وی افزود: در این مرحله حدوداً 40 هزار نفر  در دو مقطع شکوفه ها (زیر 16 سال) و بزرگسالان(بالای 16 سال) به تفکیک گروهای خواهران و برادران در رشته های حفظ(1جزء،5/2 جزء،5 جزء،10 جزء،،20 جزء،30 جزء(کل)، اذان، تواشیح، ابتهال، مفاهیم تخصصی، ترتیل و قرائت با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستانها در آبانماه ثبت نام نمودند.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان مرحله شهرستانی، گفت: از 40هزار نفر شرکت کننده در مرحله شهرستانی، حدود 400 نفر برگزیده قرآنی شکوفه و 400 نفر برگزیده بزرگسال  که حائز رتبه قبولی گردیدند و به مرحله استانی راه یافتند.

 

وی خاطرنشان کرد: مرحله استانی بزرگسالان و شکوفه های قرآنی در سال92 در شهرستان اصفهان در محل (امامزاده محمد) و با هدف پراکندن عطر قرآنی در سطح بقاع متبرکه شاخص در آذر و بهمن ماه92 برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه متذکر شد: نفرات اول و دوم مسابقات استانی به مرحله کشوری راه یافتند.

 

وی بیان کرد: در روز پنجشنبه مورخ 15 اسفندماه سال جاری به منظور تجلیل از فرهیختگان اصفهانی در عرصه علوم قرآنی و جوانان و نوجوانان افتخار آفرین مراسم باشکوهی در محل سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه به برخی از تهاجمات فرهنگی دشمن بر جامعه ما اشاره کرد و گفت: در عصری که قدرت های استکبار، با تمام قوا به مبارزه با ارزش های معنوی پرداخته و سعی در اشاعه بی بند و باری و فحشا در میان جوانان دارند، گرایش جوانان و نوجوانان به قرآن کریم، امری مبارک و از الطاف الهی است.

 

وی با اشاره به این که انس جوانان با کلام الهی در جامعه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی روز به روز در حال افزایش است بیان کرد: انس جوانان با کلام الهی مهم ترین و مؤثرترین حربه در برابر این هجمه فرهنگی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان فراهم آوردن عرصه رقابت های قرآنی را یکی از مؤثرترین راه های تبلیغ و ترویج گرایش جوانان به مباحث قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه و به دنبال آن ادارات استانها و شهرستان ها توانستند با برگزاری مسابقات قرآنی در مراحل مختلف برای سنین متفاوت به این مهم دست یابند و برای رفع مهجوریت این کتاب آسمانی اقدامات ارزنده ای داشته باشند./939/پ202/ب

ارسال نظرات