۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۹۹۴۴۳
وزیر علوم در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه های قم:

قول می دهم مانع تراشی نکنم/ به جهت گیری های سیاسی کاری ندارم

خبرگزاری رسا ـ‌ وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری شاخص وزارت علوم را علم و ارزش‌های علمی دانست و گفت:‌ ما بر کسی فشار وارد نمی‌کنیم، روی اخلاقیات حاکم بر علم ایستاده‌ایم و به جهت گیری‌های سیاسی و جناحی نیز کاری نداریم.
فرجي دانا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا فرجی دانا وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری امروز در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم که در سالن جلسات امام رضا(ع) استانداری قم بزگزار شد، با بیان این‌که امروز جایگاه قم به عنوان قطب عالم اسلام مطرح است، گفت: ما این ظرفیت را داریم که در زمینه‌های علمی دیگر نیز به قطب جهان تبدیل شویم.

وی با اشاره به این‌که علم بدون اخلاق به جایی نمی‌رسد، ابراز کرد: اگر دانشگاه‌ها با اخلاق همراه باشند رانت بازی به وجود نمی‌آید و ابتذال در دانشگاه‌ها ورود نخواهد کرد.

وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری با بیان این‌که پیش از انقلاب برای بسیاری از رشته‌ها باید به خارج از کشور می‌رفتیم، اظهار کرد:‌ پس از انقلاب کارنامه آموزش عالی کشور مثبت بوده و در زمینه پاسخگویی به تقاضای اجتماعی موفق عمل کرده‌ایم.

فرجی دانا موانع اعتباری و مادی را یکی از مشکلات آموزش عالی دانست و افزود: با توجه به تعداد زیاد دانشجویان نسبت به گذشته آموزش عالی در جایگاه واقعی خود قرار ندارد.

وی با بیان این‌که امروز در کشور 42 هزار میلیارد تومان یارانه می‌دهیم، گفت:‌ این رقم خرج نان و پنیر مردم می‌شود در صورتی که اگر سرمایه گذاری در کشور انجام شود بی نیازی حاصل و فقر در کشور ریشه کن می‌شود.

وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری کل بودجه آموزش عالی کشور را 4 هزار میلیارد تومان خواند و ابراز کرد: اگر 42 هزار میلیارد بخش یارانه به آموزش عالی اختصاص پیدا کند دچار تحولی بزرگ در زمینه علمی کشور می‌شویم.

فرجی دانا با بیان این‌که توجه به قم در نظام آموزش عالی نباید به علوم انسانی و دینی منحصر شود، اظهار کرد: قم باید در سایر زمینه های علمی پاسخگوی نیازهای کشور باشد.

وی با تأکید بر این‌که توجه به مسأله آموزش عالی در کشور یکی از مطالبات رهبری است، گفت:‌ در این زمینه نیازمند جوشش علما در قم هستیم و تنها نباید به پایتخت توجه داشته باشیم.

وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری با بیان این‌که انتقادات را می پذیریم و این مسأله را برای خود ارزش می‌دانیم، ابراز کرد: بنده قول امکانات نمی‌دهم اما قول می‌دهم که مانع تراشی نکنم.

فرجی دانا شاخص وزارت علوم را علم و ارزش‌های علمی دانست و گفت:‌ ما بر کسی فشار وارد نمی‌کنیم، روی اخلاقیات حاکم بر علم ایستاده‌ایم و به جهت گیری‌های سیاسی و جناحی نیز کاری نداریم./927/پ202/ج

ارسال نظرات