۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۹۹۷۳۹
مدیر حوزه علمیه خواهران کشور:

رفتار مسؤولان فرهنگی دولت فعلی نگران کننده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: اشکال همه دولت‌های گذشته در عرصه فرهنگ این بود که خود را تئوری پرداز فرهنگ می دانستند و ورود و خروج‌های حاشیه سازی را در فرهنگ کشور انجام دادند؛ بنیه فرهنگ دست ولی فقیه و حوزه‌های علمیه است مسؤولان فقط قالب ها را در اختیار دارند.
حجت الاسلام محمود رضا جمشيدي، مدير حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، امروز در مراسم اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی گفت: انسان باید پس از تکیه به خداوند ظرفیت درونی خود را بشناسد چون عالم اگر متکی به خدا نباشد جهت درست را گم می کند و علم مسیری برای جهالت و گمراهی او می شود.


وی در ادامه افزود: پژوهشگران باید بدانند چه دردی را می توانند دوا کنند و این جشنواره ها فرصتی برای کشف استعداد های درونی است و ظرفیت شناسی آغاز تلاش برای تولید علم است و پس از شناخت استعداد و ظرفیت درونی باید آن ها را تقویت کرد.

 

این استاد حوزه علمیه در پاسخ به سخنان استاندار کرمان در این مراسم، افزود: اشکال همه دولت‌های گذشته در عرصه فرهنگ این بود که خود را تئوری پرداز فرهنگ می دانستند و ورود و خروج‌های حاشیه سازی را در فرهنگ کشور انجام دادند؛ بنیه فرهنگ دست ولی فقیه و حوزه‌های علمیه است مسؤولان فقط قالب ها را در اختیار دارند.


وی ادامه داد: در همین دولت کنونی مسؤولان فرهنگی چیزهایی را می گویند که نگران کننده است از ابتدای انقلاب حوزه‌های علمیه ظرفیتی بزرگ دارند که مسؤولان آنها را به کار نبستند.


مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به مقوله تحول در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: تحول یعنی حوزه‌های علمیه آمادگی پاسخ گویی و موضع گیری نو به نو را در مقابل شبهات داشته باشد.


وی عنوان کرد: حوزه های علمیه مفتخرند راه ارتباط مردم با مصدر زلال وحی بودند و دین را بدون غرض و مرضی حفظ کرده اند؛ عصر حاضر زمان پرسش های جدید است و همان گونه که ابزار های ارتباطی شبهاتی ایجاد می کنند و تهدیدی برای دین هستند فرصتی برای نشر دین نیز هستند؛ حوزه های علمیه باید بتوانند با به کارگیری ابزار های روز از این فرصت ها برای نشر دین استفاده کنند.


حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی عنوان کرد: مسیر تحول در حوزه های علمیه مدیران پژوهشی هستند و باید با وجود کمبود ها تلاش خود را به کار گیریم و اگر حوزه های علمیه در نظام اسلامی پاسخگو باشند عرصه های حضور در مجامع علمی را فراهم می کنیم.


وی در پایان با تأکید بر حضور حوزه های علمیه در کنار متولیان نظام و کمک به آن ها، گفت: اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات کنونی بوده و استقلال سیاسی را حفظ می کند؛ کشوری که می خواهد با استکبار بجنگد باید اقتصاد پرباری داشته باشد و اگر هم در گذشته به سیاست های اقتصادی مقام معظم رهبری در اصل 44 قانون اساسی عمل نشد باید از این پس به جدیت اجرا شود./9704/پ202/س 

ارسال نظرات