۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۹۹۸۴۰
به مناسبت ایام فاطمیه؛

یادواره شهدای روحانی در حوزه علمیه زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهدای روحانی و ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا (س) در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان برگزار می شود.
یادواره شهدای روحانی در حوزه علمیه زنجان برگزار می شود

حجت الاسلام امیر اسلامی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان از برگزاری یادواره شهدای روحانی زنجان و همچنین ویژه برنامه شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان خبر داد و گفت: این اولین یادواره ای است که با همکاری پایگاه بسیج طلاب مدرسه برای شهدای روحانی در اینجا برگزار می شود که ان شاء الله تداوم خواهد داشت.

 

وی در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، این ایام را فرصت خوبی برای برگزاری یادواره ای برای شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری یادواره برای شهدا به خودی خود امر بسیار پسندیده ای است و همانطور که مقام معظم رهبری هم فرموده اند گرامی داشتن یاد و نام آنها کمتر از شهادت نیست.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در ادامه افزود: اما برگزاری این یادواره در ایام شهادت حضرت زهرا (س) با توجه به این که شهدا ارادت خاصی به محضر مبارک این بانوی مطهره داشتند زیبایی این مجلس را دو چندان خواهد کرد که ان شاء الله با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه زنجان در شب شهادت آن بانوی بزرگوار برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام اسلامی در ادامه تعداد شهدای روحانی را نسبت به جمعیت آنها بیشتر از اقشار دیگر دانست و تصریح کرد: روحانیت همیشه تاریخ ثابت کرده است که اگر حرفی می زند خودش هم پای عمل به آن حرف خواهد ایستاد و پا به پای دیگران حرکت خواهد کرد همانطور که شهدای روحانی ما در ایام دفاع مقدس این حرف را اثبات کردند.

 

وی در ادامه افزود: آنها همانطور که در هشت سال دفاع مقدس همواره مردم را به پیروی از فرمان امام خمینی (ره) و حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل تشویق و ترغیب می کردند خودشان نیز در خط مقدم جبهه حضور فعال داشتند و فقط به صرف سخن اکتفا نمی کردند بلکه در مرحله عمل نیز بارها ثابت کردند که مرد عمل هستند و به همین دلیل است که تعداد شهدای روحانیون نسبت به جمعیت آنها از دیگر اقشار زیاد است.

 

گفتنی است؛ این ویژه برنامه 24 اسفند با حضور حجت الاسلام مجتهدی مسؤول سابق سازمان عقیدتی سیاسی سپاه تهران بزرگ و با حضور مداحان مطرح استانی برگزار خواهد شد. /949 /ت302/ب

ارسال نظرات