۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۱۹۹۸۹۵
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی:

نماز جمعه در 14 شهرستان آذربایجان غربی اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی گفت: در 14 شهرستان استان نماز جمعه با حضور پرشور نمازگزاران اقامه می شود.
حجت الاسلام فخري

حجت الاسلام سید محمد فخری، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به مهم ترین وظیفه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: اقامه نماز جمعه از شئون رهبری است به طوری که حکم امام جمعه از طرف مقام معظم رهبری صادر می شود.

 

وی دیگر وظیفه مهم این شورا را هماهنگی برنامه نماز جمعه های استان و شهرستان ها دانست و گفت: امسال در 14 شهرستان استان نماز جمعه برگزار می شد که علاوه بر این، نمازهای یومیه با حضور طلاب یا مبلغان به صورت جماعت در مساجد برگزار می شود.
حجت الاسلام فخری با بیان این نکته که 35 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد و در تمام این مدت تبلیغات فراوانی برای نماز جمعه صورت گرفته و از سوی نهادها و رسانه های حکومتی هزینه های زیادی صورت گرفته است، افزود: نماز جمعه یک کار فرهنگی توأم با معنویت است و هم اکنون نیز از سوی ادارات و سازمان ها کار فرهنگی بسیاری در این زمینه انجام می شود.
وی به استقبال پر شور مردم و به ویژه جوانان از نماز جمعه به عنوان یکی از تریبون های حکومتی در کشور اشاره کرد و گفت: با تمام تلاش ها و دسیسه هایی که دشمن برای جدا کردن جوانان از اسلام انجام می دهد با حضور پرشور جوانان در مساجد می توان گفت که تمام برنامه ها و اهداف دشمن چیزی جز یاوه گویی نیست.
هدایت معنوی و اجتماعی جامعه رسالت اصلی روحانیان
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: وحدت مسلمانان ایران اسلامی، رهبری قاطع حضرت امام (ره) و بعد از آن امام خامنه ای باعث شده است که نظام و هویت نظام از زمان انقلاب تاکنون مستحکم باقی بماند.
 
حجت الاسلام فخری به نقش روحانیت در پیشبرد برنامه ها و اتخاذ تدبیر فرهنگی معنوی اشاره کرد و افزود: روحانیت از زمان گذشته تاکنون بیشتر وظیفه هدایت و راهنمایی مردم در همه مسائل به ویژه مسائل و اعتقادات معنوی، عمل به احکام و برنامه های دینی- مذهبی را بر عهده داشته اند.
 
وی ادامه داد: رسالت اصلی روحانیت نقش راهنمایی و هدایت معنوی و اجتماعی جامعه است. 
حجت الاسلام فخری تصریح کرد: برنامه های شورای سیاست گذاری به دلیل این که بتواند موثر و پویا واقع شود و از روز مرگی و ایستایی دوری کند از سوی شورای سیاست گذاری کشوری اعلام می شود. 
وی به معیار و شرایط انتخاب ائمه جمعه نمونه و همچنین ستاد ائمه جمعه نمونه اشاره و بیان کرد: کار فرهنگی، خدمات اجتماعی و بیان خطبه های نماز جمعه از مهم ترین معیار های انتخاب ائمه جمعه و ستاد ائمه جمعه نمونه است.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بودجه این ستاد از طریق کمک های مردمی و خیرین تامین می شود همچنین برای احداث مصلاها دولت نیز حمایت مالی می کند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار مهمی از جمله استقلال و پیشرفت کشور، بیداری سیاسی، اعتماد به نفس و خود باوری امت مسلمان داشته است.
وی در پایان به نقش روحانیت در تبلیغ آرمان و اندیشه امام اشاره کرد و گفت: تمام طلاب و روحانیون وظیفه دارند که آرمان و اندیشه امام را به جامعه اسلامی و جوانان بشناسانند چرا که انقلاب، نبض زندگی امت اسلامی است./936/ت302/ب
ارسال نظرات