۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۹۹۹۴۷

همایش بررسی تهدیدهای کاهش جمعیت برگزار شد

خبرگزاری رسا _ معاونت تهذیب حوزه های علمیه در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب همایش بررسی تهدیدهای کاهش جمعیت را با حضور صاحب نظران، اساتید و طلاب در مسجدخاتم الانبیاء پردیسان قم برگزار کرد.
بررسي تهديدهاي  کنترل جمعيت
حجت الاسلام سیدرضا فاطمی نیا دبیر همایش بررسی تهدیدهای کاهش جمعیت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ضمن اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان نظام که فرمودند در اوائل دهه هفتاد اجرای سیاست کنترل جمعیت بنابر مصالحی صحیح بود اما ادامه آن در سالهای بعد خطا بود، گفت: بررسی های علمی و کارشناسی نشان می دهد که اگر سیاست کنترل جمعیت ادامه پیدا کند به تدریج دچار پیری و در نهایت کاهش جمعیت خواهیم شد.
وی ادامه داد: مسئولان باید با جدیت در سیاست کنترل جمعیت تجدید نظر کنند و صاحبان رسانه و تریبون از جمله روحانیون در جهت فرهنگ سازی این موضوع گام های موثر بردارند.
حجت الاسلام فاطمی نیا افزود: در این همایش علمی که 15 اسفندماه برگزار شد کلیپی باعنوان بحران پیری پخش شد و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی به طرح دیدگاه های خود پیرامون این موضوع پرداخت.
مدیرگروه برنامه ریزی فرهنگی معاونت تهذیب حوزه های علمیه بیان داشت: در بخش پایانی همایش نیز سرکارخانم دکترعلاسوند وسرکارخانم دکتر لباف به تبیین مطالبات رهبری ازمراکزعلمی و فرهنگی و راهکارهای تبلیغ وترویج  این مساله پرداختند وابعاد نگرانی کاهش جمعیت درجامعه را بیان کردند.
وی افزود: پاسخ به سوالات حاضران در جلسه و اهدای بسته های فرهنگی پایان بخش این جلسه بود./916/د102/ع
ارسال نظرات