۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۰۰۰۵۲
امام جمعه بابل:

معنا‌دار‌کردن ناملایمات و مشکلات در سبک زندگی اسلامی نهفته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام روحانی در سلسله مباحث سبک زندگی، به سبک ویِژه مورد تأکید اسلام در برابر ناملایمات دنیایی پرداخت و گفت: سبک ویژه ای اسلام برای مواجهه با مشکلات معنا دار کردن حوادث و مصیبت ها است تا در قبال این امر انسان بتواند با تحمل سختی ها و رنج ها و صبر در آن به برکات و ثمرات این حوادث دست پیدا کند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام  مجتبی روحانی، امام جمعه بابل ظهر امروز در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی در دانشگاه نوشیروانی بابل به موضوع  حوادث و مشکلات در زندگی اشاره کرد و گفت: بر حسب فطرت خود میل ندارد در زندگی اش حوادثی به وجود آید و می خواهد زندگی اش به دور از هر مشکلی و مانعی و در نهایت آرامش باشد.

 

وی ادامه داد: یک فردی عادی به دنبال آرامش است و دوست دارد از ابتدا تا انتها با آرامی تمام بگذرد و اگرحادثه ای برای او پیش بیاید جزع و فزع می کند و چهره اش را درهم می کشد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل به برخی حوادث و پیش آمدهای زندگی اشاره کرد و افزود: با وجود آن که انسان خواهان آرامش در زندگی است؛ اما حوادثی در زندگی ما به صورت طبیعی اتفاق می افتد که از اراده انسان خارج است.

 

حجت الاسلام روحانی به واکنش برخی افراد در مقابل ناملایمات اشاره و خاطرنشان کرد: کم نیستند افرادی که با یک اتفاق رنگ می بازند و روحیه خود را از دست می دهند و به ویژه اگر این افراد جوان و تجربه باشند و ممکن است این حوادث به پای جوانی شان تمام شود.

 

این استاد حوزه علمیه به سبک ویِژه مورد تأکید اسلام در این خصوص پرداخت و گفت: سبک ویژه ای اسلام برای مواجهه با مشکلات معنا دار کردن حوادث و مصیبت ها است تا در قبال این امر انسان بتواند با تحمل سختی ها و رنج ها و صبر در آن به برکات و ثمرات این حوادث دست پیدا کند.

 

امام جمعه بابل افزود: مبادا کسی تصور کند که از سر شانس و اتفاق حوادث ناگوار  پبرایش اتفاق افتاده است بلکه هر حادثه ای در خود معنا و برکاتی دارد که خدای متعال می خواهد انسان سختی و ناکامی را تحمل کند تا برکتی بزرگتر را نصیب او کند.

 

وی آرامش و دوری از جزع و فزع را یکی از ثمرات معنی دینی کردن حوادث بیان کرد و گفت: اگر حوادث برای انسان معنا پیدا کند که هیچ حادثه ای از سر اتفاق برای کسی در نظام خلقت صورت نمی پذیرد، در قبال این امور نگران و ناراحت نمی شود بلکه با آغوش باز از آن استقبال می کند.

 

این استاد حوزه علمیه به سبک و سیره پیامبر(ص) در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: اگر دو سه روزی بر پیامبر (ص) می گذشت و اتفاقی برای ایشان رخ نمی داد نگران می شدند که چرا حوادث برای ایشان روی نمی دهد و این حوادث به ما می فهماند که حوادث سبب تکامل هستند.

 

وی ادامه داد: انسان در عبور از نردبان حوادث و مشکلات به کمال می رسد و حوادث برای مؤمنان امتحان و برای انبیاء سبب درجه است و به فرموده  قرآن کریم حوادث برای این است تا به آرامش برسید.

 

حجت الاسلام روحانی به علل روی دادن مصیبت ها برای اولیای خدا پرداخت و گفت: خدای متعال برای اولیاء مصیبت را به طور ویژه نصیب شان می کند اینان  گناهی انجام نداده اند اما این حوادث برای این است  تا پاداشی به این ولی خدا مرحمت شود، چون این پاداش ها به جز تحمل این سختی ها داده نمی شود.

 

وی امتحان الهی را برای سنجش شخصیت یکی از ثمرات حوادث ناگوار بیان کرد و افزود: حوادث بر انسان وارد می آید تا نشان بدهد که کدام یک از انسان ها در تحمل آنها احسن هستند و ثمر این حوادث این است که خدای متعال در همین عالم دنیا گناهان را می بخشد و تسویه می کند و اگر این موقعیت نبود نمی توانست به طهارت دست پیدا کند./950/پ202/س

ارسال نظرات