۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۰۰۴۷۳

فساد میان وزرای ترکیه

خبرگزاری رسا ـ مجمع عمومی مجلس ملی ترکیه به دلیل برگزاری انتخابات در ماه جاری وارد تعطیلات شده بود، ولی درباره با پرونده قضایی چهار وزیر سابق تشکیل جلسه می دهد.
مجلس ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی در گزارشی، از تشکیل جلسه مجلس ملی ترکیه برای تحقیق پیرامون پرونده قضایی چهار وزیر سابق این کشور خبر داد.

 

براساس این گزارش، مجمع عمومی مجلس ملی ترکیه به دلیل برگزاری انتخابات در ماه جاری وارد تعطیلات شده بود ولی درباره با پرونده قضایی چهار وزیر سابق تشکیل جلسه می دهد.

همچنین در پی دعوت حزب جمهوری خلق از مجمع عمومی مجلس مبنی بر تشکیل جلسه فوق العاده با هدف قرائت پرونده قضایی چهار وزیر سابق و ارائه اطلاعات به مجمع عمومی مجلس، این مجمع روز چهارشنبه 19 مارس راس ساعت 15:00 تشکیل جلسه می دهد.

شبکه تی آر تی در گزارش خود می افزاید: در صورت حضور 184 تن از اعضای مجلس در مجمع عمومی، شور پیرامون این پرونده ها آغاز خواهد شد و تذکره رییس مجلس ملی ترکیه قرائت می شود.

 

در این تذکره چنین آمده است: پرونده های مربوط به ظفر چاغلایان وزیر اقتصاد سابق، معمر گولر وزیر کشور سابق، اردوغان بایراکتار وزیر محیط زیست و شهرسازی سابق و اگمن باغیش وزیر سابق مسئول از امور اتحادیه اروپا وارد مجلس شده و به اطلاع مجمع عمومی مجلس رسانده شد.


در رابطه با این که آیا این پرونده ها جهت بررسی نمایندگان مجلس باز خواهد شد یا نه؟ چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد، هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

گفتنی است، مجمع عمومی مجلس پس از برگزاری این نشست فوق العاده باز هم وارد تعطیلات می شود./993/1409/ح

ارسال نظرات