۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۰۰۴۹۸
امام جمعه بابل هشدار داد؛

چهارشنبه سوری زمینه‌ای برای ناامن کردن جامعه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که موضوع چهارشنبه سوری هیچ مبنای دینی ندارد، خاطرنشان کرد: مراکز امنیتی باید با سوء استفاده کنندگان از این آئین خرافی برخورد قانونی کنند.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل  با اشاره در پیش بودن چهارشنبه آخر سال گفت: چهارشنبه سوری خرافه ای است که متأسفانه در کشور ما شکل گرفته است و این فرهنگ به هر علتی که از دوران گذشته به ما رسیده، در سالیان اخیر به عامل خسارت زا و ضدفرهنگی در کشور تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به آسیب های ناشی از استفاده مواد آتش زا در چهارشنبه آخر سال ادامه داد: افزون بر تخریب روانی که از صداهای وحشتناک انواع ترقه ها بلند می شود گاهی آن صداهای مهیب چنان صدایی را در شهرهای ما ایجاد می کند که گویی میدان جنگ است مثل این که آتش توپ و تانک و خمپاره بر سر مردم مردم می ریزد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل، استفاده از مواد محترقه را موجب سلب آرامش مردم جامعه بیان و تصریح کرد: عامل تخریب روانی در فضای جامعه را موجب می شود که چنان سهمگین می شود که آرامش عده زیادی را از مردم  را بر هم می زند. مردمی که خواستار آرامش هستند و متأسفانه به بهانه یک مسأله کاذب و خرافی این گونه بر روان جامعه ایجاد می کنیم.

 

وی افزود: مواد محترقه در چهارشنبه سوری علاوه بر خسارت های مادی موجب خسارت های جسمی زیادی هم شده است و تعداد زیادی از افراد جامعه جان خود را از دست دادند و یا عده دیگری سلامت خود را از دست دادند و معیوب شدند.

 

امام جمعه بابل خسارت مادی و مالی حاصل از چهارشنبه سوری را در آستانه عید نوروز بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: چشمانی که کور شده و اعضایی که قطع شده را که اگر بخواهیم بررسی کنیم  ممکن است حد و مرزی برای آن معلوم نباشد.

 

وی به سوء استفاده و تحریک دشمنان نظام برای سوء استفاده از چهارشنبه سوری اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمن در صدد بر آمد در سالیان اخیر از چهارشنبه سوری استفاده کند و از این مسأله خرافی به ظاهر ملی به عنوان یک عامل ضد امنیتی بهره بگیرد.

 

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: دشمن سعی کرد امنیت کشور و نظام را مورد هجمه قرار بدهد و سوء استفاده کند و بر بال این مسأله بنشیند تا آن کینه ها و آن نفرتی که از نظام اسلامی دارد را از طریق چهارشنبه سوری در معرض خطر قرار بدهد.

 

این استاد حوزه علمیه به زمینه سازی برخی از رسانه های ضد انقلاب در چهارشنبه سوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: از چند روز قبل بعضی از تلویزیون ها و رادیوها و شبکه های ماهواره ای زمینه سازی این مسأله را انجام دادند و آنها امروز آنها درصددند تا در هر فرصتی کینه‌های خود را نشان بدهند از چند روز قبل در حال زمینه سازی هستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل خواستار برخورد مراکز امنیتی و انتظامی با سوء استفاده کنندگان از چهارشنبه سوری شد و تصریح کرد: شایسته است که همه مسؤولان این امر در نیروی انتظامی و بسیج و سپاه و سربازان گمنام امام زمان(عج) و قوه قضاییه دست به دست هم بدهند تا خدای ناکرده مجالی برای سوء استفاده کنندگان باقی نماند.

 

وی ادامه داد: تقاضای  آحاد مردم این است که با برنامه ریزی مردم روی آرامش را ببینند و کمترین نگرانی در این ایام ایجاد شود./950/ت302/س

ارسال نظرات