۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۰۰۴۹۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ترویج سبک زندگی فاطمی محور برنامه‌های نوروزی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت حفظ شأن و منزلت ایام فاطمیه در مراسم نوروز تأکید کرد و گفت: ایام فاطمیه باید همانند عاشورا زنده نگه داشته شود چراکه مسلمانان و به یژه نظام جمهوری اسلامی ایران هرچه دارد به برکت ائمه اطهار و معصومین(ع) است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به این که با بیان این که عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ریشه در جان مردم مسلمان ایران دارد، تصریح کرد: هدایت برنامه‌های نوروزی به سوی برنامه‌های فرهنگی پربار در این ایام راهکاری برای گرایش هر چه بیشتر نسل جوان به سوی فرهنگ فاطمی است.

 

وی ادامه داد: برنامه‌های نوروزی باید با ایام فاطمیه هم‌خوانی و تطابق داشته و با همکاری دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هماهنگی شود که تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه در برنامه‌ها لحاظ شود.

 

امام جمعه قائم شهر بر ضرورت حفظ شأن و منزلت ایام فاطمیه در مراسم نوروز تأکید کرد و گفت: ایام فاطمیه باید همانند عاشورا زنده نگه داشته شود چراکه مسلمانان و به یژه نظام جمهوری اسلامی ایران هرچه دارد به برکت ائمه اطهار و معصومین(ع) است.

 

وی بیان داشت: حرمت ایام فاطمیه را نگه داریم به این معنی نیست که نوروز باستانی باید کاملاً و قطعاً مورد رد افرادی باشد که به فاطمیه اعتقاد دارند، به هیچ وجه قضیه به این صورت نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تاکید براین که نوروز و فاطمیه با هم تناقض نارند، گفت: در آیین باستانی نوروز، سنت‌های اسلامی دیده می‌شود که مورد تأکید اسلام بوده و آن‌ها را تأیید کرده است و هیچ گونه منافاتی با ایام فاطمیه ندارد، صله رحم، دید و بازدید از بزرگان و فامیل‌های دور و نزدیک، هدیه دادن، دستگیری از ضعیفان و کمک به مستمندان از جمله این آموزه‌ها است.

 

وی با اشاره به این که تعطیلات نوروزی بهترین زمان جهت تمرین سبک زندگی فاطمی است، تصریح کرد: در این ایام با اقتدا به فاطمه زهرا که امام زمان(عج) ایشان را الگوی خود معرفی کرده‌اند، باید به زندگی خود، رنگ و بوی فاطمی داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که هفته های آخر تعطیلات نوروزی با سالروز شهادت حضرت زهرا گره خورده است، افزود: شایسته یک کشور شعیه نشین نیست، ما که داعیه طرفداری را داریم برخلاف سنت بزرگان دینی عمل کنیم و حرمت این ایام را حفظ نکنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان اشاره کرد: در ایام نوروز سعی کنیم از ریخت و پاش غیر ضروری جلوگیری کنیم و چشم هم چشمی کنار بگذاریم و به اندازه توانمان دخل و خرج کنیم.

 

وی ادامه داد: یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی نگاه به تولیدات داخلی داشته باشیم، گفت: اگر ما بتوانیم به تولیدات داخلی نگاه ویژه ای را داشته باشیم فرصت اشتغالزایی را برای جوانان فراهم خواهیم کرد و رونق اقتصادی را افزایش خواهیم داد./950/ت302/س

ارسال نظرات