۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۰۰۵۳۱
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد مطرح کرد؛

ثواب صله رحم از هر عبادتی زودتر می رسد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، گفت: نوروز امسال با سال های گذشته متفاوت است چرا که عید امسال میان دو دهه فاطمیه قرار دارد، لذا مسلمانان باید حرمت این ایام را نگاه داشته، از شعائر الهی صیانت و نگه داری کنند.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سکینه نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، عصر دوشنبه درمراسم سالگرد مؤوسس این مدرسه خانم برزگر و مراسم عزاداری ایام فاطمیه ابراز داشت: در تعابیر معصومین(ع) آمده است که بین درک شب قدر و شناخت حضرت زهرا(س) رابطه ای است.

وی افزود:معرفت شب قدر برای هر فردی حاصل نمی شود، لذا هر کس بدرستی درک و معرفت نسبت به حضرت فاطمه(س) را پیدا کند، شب قدر را نیز درک کرده است.  

این استاد حوزه و دانشگاه به اقدامات مؤوسس مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)اشاره کرد و گفت: ایشان بانویی پرکار و فعال بود، لذا از طرف سازمان جهاد سازندگی دعوت به همکاری می شود و با اصلاحاتی که انجام می دهند، زمینه پیشرفت روستا را فراهم می کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) ابراز داشت: خانم برزگر نوعدوست و بسیار بخشنده بود. اموال خود را در راه اسلام خرج کرد و در زمانی که سیل آمده بود و مردم محتاج بودند، کمک های مردمی را جمع می کند، آنها را به مناطق نیازمند می فرستد و تمامی آنچه از دارایی ایشان بعد از فوتشان باقی ماند خرج مکتب حضرت خدیجه(س) می شود. 

خانم نیک با اشاره به این که خانم برزگر به خاطر فعالیت هایش  چندین بار از طرف ساواک دستگیر شد، گفت: ایشان در کنفرانس جهانی پکن به عنوان سازمان خیریه دولتی غیر دولتی حضور پیدا می کند و در آنجا نیز به عنوان مبلغ دینی با منافقان به بحث و گفت و گو پرداخته از  کیان اسلام و ارزش های زن مسلمان دفاع می کند.

وی اظهار داشت: خانم برزگر، بنیاد خیریه حضرت خدیجه(س) را در تهران تاسیس می کند، اما به محض نیاز فرهنگی و علمی بانوان، فعالیت های خیریه را به سمت حوزه می برد و با تعاملی که با مرکز مدیریت حوزه علمیه قم دارد آنها را متقاعد می کند که به بانوان نیز باید مدرک لیسانس تعلق بگیرد و لذا مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) را در سال 1358 تاسیس می کند. 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) درباره نحوه شکل گیری مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، ابراز داشت: این مدرسه در سال 1373با60 طلبه تاسیس شد و نخستین مدرسه علمیه مشهد بود که مدرک سطح دو به بانوان طلبه ارائه داد.

ثواب صله رحم از هر عبادتی زودتر می رسد

خانم نیک در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عید نوروز نیز گفت: در تعابیر معصومین  آمده است: «هر روز را برای ما نوروز کنید و نوروز، روزی‌ است که خورشید برای اولین بار طلوع کرد و نوروزی نیست که ما در آن منتظر فرج نباشیم، چرا که آن روز از برای ماست، ایرانیان آن را نگاه داشتند و این [نوروز] اولین روز سال [برای] ایرانیان است.»

این استاد حوزه و دانشگاه، غسل کردن، پوشیدن لباس تمیز، استعمال عطر و بوی خوش را از آداب عید نوروز برشمرد و افزود: صله رحم بهترین عمل نوروز است چرا که صله رحم اجل را  بتاخیر انداخته و عمر را افزایش می دهد و ثواب آن از هر عبادتی زودتر می رسد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: تجملات، تشریفات و اسراف آسیب های صله رحم هستند ودر روایات از مجادله نهی شده است، لذا در معاشرات خود از مجادله پرهیز کنید و همچنین از بحث های سیاسی و اعتقادی که به نتیجه نمی رسد، خودداری کنید.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: نوروز امسال با سال های گذشته متفاوت است چرا که عید امسال میان دو دهه فاطمیه قرار دار دو افراد باید حرمت این ایام را نگاه داشته، از شعائر الهی صیانت و نگه داری کنند./934/پ202/ب

ارسال نظرات