۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۰۰۷۴۰

حضور بیش از یک میلیون زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به حضور گسترده مردم خراسان جنوبی در حرم مطهر بی بی زینب خاتون خواهر گرامی امام رضا(ع)، گفت: در روزهای نخست عید بیش از یک میلیون زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی حضور داشته اند که پیش بینی می شود در روزهای پایانی تعطیلات عید و سالروز شهادت حضرت زهرا(ص) تعداد این زائران از مرز یک میلیون نفر هم عبور کند.
بقاع متبرکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در بازدید میدانی از بقاع متبرکه شهرستان بیرجند با بیان این که در سال گذشته حدود 700 هزار زائر در ایام عید در بقاع متبرکه حضور داشته اند و طرح آرامش بهاری برای آن ها اجرا شده است، گفت: در سال جاری با توجه به این که طرح آرامش بهاری در تمامی بقاع متبرکه خراسان جنوبی اجرا می شود پیش بینی می شود تعداد زائران از مرز یک میلیون نفر هم عبور کند.

 

وی با بیان این که استقبال مسافران از طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه تاکنون بسیار خوب بوده است، گفت: بقاع متبرکه در ایام سوگواری و سالروز شهادت حضرت زهرا(ص) هم میزبان مسافران نوروزی بوده و کاروان های عزاداری آماده میزبانی مسافران هستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال فرهنگ و اقتصاد، گفت: بقاع متبرکه یکی از مهم ترین مکان ها برای ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی هستند بنابراین با فراهم کردن زمینه ها و بستر حضور مردم در مجاور بقاع متبرکه می توان نقش موثری در ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی داشت.

 

وی با بیان این که وقف یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است، گفت: مردم در سال جاری با افزایش موقوفات در زمینه های مختلف می توانند نقش موثری در رفع مشکلات اقتصادی جامعه و بهبود وضعیت معیشت محرومان و نیازمندان داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: معرفی سبک زندگی اهل بیت و پیامبر اکرم(ص) در جامعه امروز از نیازهای ضروری است بنابراین اداره کل اوقاف در راستای معرفی سبک زندگی حضرت زهرا(ص) در ایام سوگواری و سالروز شهادت این بانوی بزرگوار هفت سین فاطمی بر گرفته از القاب این بانوی بزرگوار با سین های سلیمه ، سیده النساء ، سرالله ، سرالعظمه ، سعیده ، ساجده و سماویه بر پا کرده است.

 

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ و اقتصاد نیازمند عزم همگانی و مدیریت جهادی در کشور است./968/پ203/ع

 

ارسال نظرات