۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۰۰۸۶۲
مدیر حوزه علمیه لرستان:

توجه به سیره عملی حضرت زهرا مادران را بیمه می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به سیره عملی و علمی حضرت زهرا(س) گفت: توجه به سیره عملی حضرت زهرا(س) مادران را بیمه می کند.
حضرت زهرا

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به افزایش تهاجم فرهنگی بیان داشت: ترویج سیره اهل‌ بیت(ع) میان نسل جوان لازم و ضروری است.

وی با بیان این که باید سیره عملی اهل‌ بیت(ع) به‌ویژه حضرت زهرا(س) را در جامعه نهادینه کنیم، گفت: زندگی ظاهری، جهاد، مبارزه، دانش، سخن وری، فداکاری، شوهرداری، مادری، همسرداری و مهاجرت حضرت فاطمه(س) الگویی برای همه به ویژه زنان و مادران است.  

حجت الاسلام مبلغی با تأکید بر این که دختران و زنان جامعه اسلامی فاطمه زهرا(س) را باید آنگونه که شایسته است، بشناسند و در ابعاد زندگی از ایشان الگو بگیرند، بیان داشت: توجه به سیره عملی حضرت زهرا مادران را بیمه می کند.

وی با بیان این که انتخاب نام  زیبا برای فرزندان در اسلام سفارش شده است، خاطرنشان کرد: خانواده ها به انتخاب نام فرزندان حضرت زهرا(س) دقت کنند و نام های نیکو با معانی زیبا برای کودکان خویش انتخاب کنند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره سخن پیامبر اکرم در راستای شناخت سیره عملی حضرت زهرا(س)، بیان داشت: شناخت شخصیت و سیره علمی حضرت زهرا (س) به قدری دارای عظمت است، که اگر کسی قطره‌ای از آن را در زندگی خود به کار بندد خیر دنیا و آخرت خویش را تضمین کرده و به تحقیق به درجات عالی دنیوی و اخروی خواهد رسید.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که حضرت فاطمه(س) در یاد دادن مسائل دین به دیگران از حوصله و پشت کار فراوانی بر خوردار بود، خاطرنشان کرد: مبلغان و روحانیان باید در راستای هدایت و راهنمایی مردم به ویژه جوانان، حوصله و پشتکار حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی کار خویش قرار دهند.

وی با اشاره به وفاداری حضرت زهرا(س) به ولایت و ولایت مداری ایشان، بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) که در دوران مصیبت بار پس از پیامبر(ص)،  در مقابل انحراف حکومت ایستاد.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به اثرات تریبت سیاسی این بانوی بزرگوار، افزود: حضرت زهرا(س) فرزندان خویش را در این شرایط به خط مقدم جبهه مبارزه علیه جهالت مسلط و فرمانروایی نابحق هدایت می کرد./9451/پ202/ع

ارسال نظرات