۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۰۰۸۷۲
استاد حوزه علمیه قم:

ولایت مداری رمز تقویت اقتدار ملی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیفی از بصیرت و ولایت پذیری به عنوان شاخصه های دوم و سوم حضرت فاطمه زهرا نام برد و افزود: خداوند ولایت اهل بیت را برای ما نهاده است تا از تفرقه در جامعه جلوگیری شود و اتحاد و همبستگی جامعه حفظ شود.
حجت الاسلام محمد جواد سيفي مازنداني مراسم عزا داري هيات فاطمي شهرستان كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان ، حجت الاسلام محمد جواد سیفی مازندرانی استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز، در مراسم عزاداری هیأت فاطمی شهرستان کاشان در میدان کمال الملک این شهرستان اظهار داشت: در روایات اهل سنت است که زهد و تقوای فاطمه زهرا(س) به گونه ای  است که حضرت پرده از خانه باز و به فقرا بخشید.

وی افزود: اگر شیعه می خواهد در عصر غیبت کبری در برابر ابرقدرت های غرب و شرق بایستند و کشوری مستقل داشته باشد باید تقوا و زهد فاطمه زهرا(س) را الگوی زندگی خود قراردهد و آن را در زندگی خود رعایت کنند.

به گفته وی اگر تقوا و پارسایی در جامعه رعایت شود، اولین گام برای تحقق شعار امسال که با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است فراهم خواهد شد.

این مدرس عالی و استاد حوزه علمیه در ادامه با تأکید بر نهادینه شدن زهد، پارسایی و تقوا در جامعه، افزود: تا زمانی که این ویژگی های فاطمه زهرا(س) در جامعه نهادینه نشود گناه، فاصله طبقاتی، اسراف از جامعه برچیده نخواهد شد.  

حجت الاسلام سیفی مازندرانی از بصیرت و ولایت پذیری به عنوان شاخصه های دوم و سوم حضرت فاطمه زهرا نام برد و افزود: خداوند ولایت اهل بیت را برای ما نهاده است تا از تفرقه در جامعه جلوگیری شود و اتحاد و همبستگی جامعه حفظ شود.

وی ولایت را محور جامعه دانست و اظهار داشت: ولایت در جامعه فاطمه زهرا(س) به مانند این است کعبه محور است و مردم به دور کعبه می چرخند.

به گفته وی، و لایت مداری در جامعه دو شاخصه، دو ویژگی و دو اثر دارد، یکی این که جامعه همبستگی و اتحاد خودش را حفظ می کند و دوم موجب اقتدار ملی در جامعه می شود.

استاد سطوح علی حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که در عصر غیبت کبری، علمای جامعه با فضیلت، با بصیرت، پارسا و مدیر و مدبر ولایت دار هستند افزود: امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی محور اصلی جبهه وحدت و همبستگی در ایران اسلامی مقابل دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی است./939/پ202/س

ارسال نظرات