۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۰۱۰۳۱

مخالفت آمریکا با خواسته ارامنه مقیم این کشور

خبرگزاری رسا ـ ارامنه مقیم آمریکا گفتند: ترکیه در حال پاک سازی قومی ارامنه در شهر کسب، در مجاورت بندر لاذقیه سوریه است.
اعتراض ترک ها

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه تلویزیونی ترکیه تی آر تی گفت: ارامنه مقیم آمریکا که در آستانه سالروز وقایع سال 191٥ به مجلس سنای آمریکا طرحی را تسلیم کرده بودند، مدعی شدند، ترکیه در حال پاک سازی قومی ارامنه در شهر کسب، در مجاورت بندر لاذقیه سوریه است.

 

ارامنه مقیم آمریکا در همین رابطه اقدام به قرار دادن طوماری جهت امضاء در سایت کاخ سفید نموده است.

 

مقامات ترک مدعی شدند که در برابر دروغ پردازی های ارامنه، جامعه ترک مقیم آمریکا نیز برای روشن کردن حقایق موجود به باراک اوباما، رییس جمهور و کنگره آمریکا نامه هایی ارسال کرده است.

 

در سایت کاخ سفید نیز متنی در محکومیت دروغ پردازی های ارامنه منتشر شده است که آمده «ترکیه درهای خود را به روی یک میلیون آواره سوری گشوده است، حکومت آنکارا مخالف تروریست ها و کسانی است که غیر نظامیان را هدف قرار می دهند، صرفا در خلال ماه گذشته، ترکیه هدف بیش از ٦0 عملیات تروریستی از جانب سوریه بوده است».

 

شایان ذکر است، کاخ سفید به سبب حمایت و خدمات دولت آنکارا از گروه های تروریستی در جنگ علیه دولت قانونی بشار اسد ادعاهای مقامات ترکیه را پذیرفته و در این باره متنی را در سایت کاخ سفید منتشر کرده است، در حالی که در برابر خواسته قانونی ارامنه مقیم این کشور سکوت کرده است.

 

گفتنی است، گروه های تروریستی همانند داعش از خاک ترکیه برای نفوذ به سوریه استفاده می کنند، حتی دولت آنکارا سلاح های مخالفان دولت قانونی بشار اسد را تأمین می کند./993/1409/ح 

ارسال نظرات