۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۰۲۱۸۴
مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان:

ائمه جماعات مساجد در زمینه های مختلف توانمند سازی شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان با اشاره به این که ائمه جماعات مساجد باید در زمینه های مختلف توانمند سازی شوند گفت: باید این بزرگواران در زمینه های مختلف مانند آموزش و استفاده از رایانه به کسب مهارت بپردازند.
حجت الاسلام بيات

حجت الاسلام حسن بیات، مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان، در حاشیه دومین همایش ائمه جماعات زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به طرح جدید شورای تبلیغ استان زنجان در زمینه توانمند سازی ائمه جماعات اظهار داشت: از مدت ها پیش در پی طرحی مانند همین طرح بودیم که بالاخره با مسؤولین فرهنگی استان که در امر تبلیغ فعال هستند تصمیم بر این شد که این طرح تنظیم و اجرایی شود.

 

وی در ادامه افزود: وقتی این طرح را تنظیم کرده و خدمت امام جمعه زنجان بردیم خیلی از آن استقبال و اعلام حمایت کردند و با امید خدای متعال از همان روز مسؤولین شورای تبلیغ استان یعنی حوزه علمیه، سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات با جدیت تمام کار را پیگیری می کنند و به دنبال عملیاتی کردن طرح توانمند سازی ائمه جماعات هستند.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان در ادامه با اشاره به لزوم تسلط ائمه جماعات به مباحث قرآنی تصریح کرد: وقتی که ما داعیه دار مدیریت مساجد هستیم آیا اگر مسلط به قرآن و بشارت و تنذیرهای آن نباشیم می توانیم خود وارث انبیاء بدانیم؟ در حالی که یکی از وظایف آنها بشیر و نذیر بودن است پس وقتی که خود را وارث انبیاء می دانیم باید در زمینه مباحث ارزشمند قرآنی نیز خود را تقویت کنیم.

 

حجت الاسلام بیات در ادامه توانمند سازی ائمه جماعت حتی در آموزش رایانه را ضروری دانست و گفت: باید علما و ائمه جماعات مساجد در زمینه های مختلف از جمله نوشتن خط زیبا، خواندن و قرائت قرآن با صوت و لحن زیبا، آموزش کار با رایانه و مهارت های کاربردی دیگر که سبب جذب جوانان به مساجد و دوستی آنها با قرآن می شود کوشا باشند چرا که اگر جوانان با قرآن دوست و مأنوس باشند دیگر وضعیت جامعه اینگونه نخواهد بود.

 

وی در ادامه به دیگر اهداف طرح شورای تبلیغ زنجان در توانمند سازی ائمه جماعات مساجد اشاره کرد و افزود: ترویج آموزه های دینی به صورت منسجم، تلاش برای یافتن امام جماعت مناسب برای مساجد، ترویج برگزاری نماز جماعت در مساجد مخصوصا برای نماز صبح که یکی از ایرادات وارد بر ما همین بسته بودن درب اکثر مساجد در نماز صبح است، تکریم حضرات ائمه جماعات در معرفی و تودیع و تقدیر از روحانیونی که یک عمر زحمت کشیده اند و دیگر توان حضور در مساجد را ندارند.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان در ادامه مطالعه راه های درآمد زایی برای ائمه جماعات بدون وابستگی به دیگران، احداث خانه های علما و ائمه جماعات در نزدیک مساجد برای حضور پر رنگ آنها در نماز جماعت، تبادل اطلاعات و استفاده از تجارب ائمه جماعات قدیمی، تلاش جهت تبدیل به فرهنگ شدن خوبی ها در جامعه مانند عمل به منویات رهبری در زمینه فرهنگ که یکی از بزرگ ترین وظایف علما است را از دیگر اهداف طرح شورای تبلیغ استان بر شمرد.

 

گفتنی است؛ بنابر تصریح مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان نزدیک به 200 امام جماعت در زنجان مشغول به فعالیت در مساجد و ادارات هستند. /949/پ202/ب

ارسال نظرات