۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۰۲۸۴۱
امام جمعه بابل:

تجمل گرایی مهم ترین آسیب اجتماعی بانوان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، تجمل گرایی را از دیگر آسیب های اجتماعی بانوان برشمرد و تصریح کرد: رقابت بی جا در اشرافی گرایی و قرار گرفتن خودرو های گران قیمت زیر پای برخی زنان در جامعه امروز نمود پیدا کرده است.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با بیان این مطلب که  مرد و زن نقش های خاص خود در نظام خلقت دارند، گفت: خدای متعال به تناسب روحیه عاطفی زن نقش مادرانه را برای او در نظر گرفت و مرد نیز به تناسب روحیات خود دارای نقش مخصوص به خود است.

 

وی، سلامت جامعه را به تناسب نقش آفرینی های زن و مرد بر اساس فرهنگ جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: زن سبب آرامش در خانواده است و اگر زن این نقش را در خانواده پررنگ ایفا کند و عفاف و حجاب را رعایت نماید می تواند موجب سلامت جامعه شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با ابراز تأسف از به هم خوردن این تعادل و جابجایی نقش های زنانه در جامعه افزود: متأسفانه در جامعه می بینیم که نقش مادری کم رنگ می شود و زنان ما تلاش گسترده ای برای این که بتوانند به مشاغلی در جامعه دست پیدا کنند انجام می دهند.

 

وی ادامه داد: دیدگاه اسلام این نیست که زن نباید در جامعه حضور پیدا کند، بلکه زنان باید در صحنه های حضورشان نقش آفرین باشند، اما حضور بی حد و مرز زنان در خیلی از مسائل اجتماعی که ضروری نیست وجود دارد و این مسأله می تواند فضای کلی جامعه و حضور مردان را دچار آسیب کند.

 

حجت الاسلام روحانی به برخی از خسارت های گرایش زنان به نقش آفرینی های مردانه اشاره کرد و گفت: از جمله این خسارت ها بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و عدم تمایل به ازدواج در میان زنان و مردان است وخسارت هایی مانند بالا رفتن سن ازدواج و گسترش فساد در جامعه و فرار دختران از خانواده به وجودآمده است.

 

وی ادامه داد: متأسفانه مسأله فرار دختران به گونه ای زیاد شده است که در تهران مرکزی به نام ریحانه تأسیس شد تا دختران و زنانی را که از کانون خانواده گریخته اند را در خود جای بدهد.

 

رییس حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل، تجمل گرایی را از دیگر آسیب های اجتماعی بانوان برشمرد و تصریح کرد: رقابت بی جا در اشرافی گرایی و قرار گرفتن خودرو های گران قیمت زیر پای برخی زنان در جامعه امروز نمود پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: کاهش توجه به تربیت فرزندان از سوی مادران  و گسترده تر شدن مراکز  شیرخوارگاه ها و مهد نیز از مشکلات جامعه امروز ما است زیرا مادر فرزندی را که به شدت به عواطف او نیازمند است را از خود جدا می کند است و از ابتدای صبح تا غروب به شیرخوارگاه و مهد کودک می سپارد و این مراکز در برخی از روستاهای ما نیز در حال گسترش است.

 

امام جمعه بابل از جمله نگرانی ها را فرو ریختن مرز حیا و عفت عمومی در جامعه بیان کرد و افزود: افزایش میزان طلاق نتیجه کاهش مرز های عفاف و حجاب است و متأسفانه در استان مازندران آمار طلاق بسیار بالا است.

 

خطیب جمعه بابل با اشاره به فرا رسیدن هفته شورای انقلاب فرهنگی گفت: از شورای انقلاب فرهنگی که مسؤولیت مهمی در ارتباط با مدیریت فرهنگی و مهندسی فرهنگی دارد؛ تقاضا می کنم که به جای جلسات کم بهره ای که هر چند مدت برگزار می شود  به فکر اجرای این مصوبات باشد.

 

وی با اشاره به این که شورای انقلاب فرهنگی مسؤولیت پیاده کرد تا فرهنگ را در جامعه نهادینه و ساختار آن را به بهترین نحو تدبیر کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه قانون عفاف و حجاب از سال 73 تاکنون تصویب و به مرحله اجرا نرسیده است.

 

حجت الاسلام روحانی به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی اشاره کرد و افزود: اگر به دغدغه های مقام معظم رهبری توجه کافی می شد ما این چنین شاهد در معرض تهاجم بودن مسأله عفاف و حجاب و بی اعتنایی نسبت به این موضوع در کشور نبودیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات