۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۰۲۸۷۱
استاد حوزه علمیه آمل:

تـبـعـیـت و پیروى از ولایت فقیه جزو باورهاى اعتقادى شیعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که شیعه همواره در دفاع از باورهای اعتقادی ثابت قدم بوده است، گفت: تـبـعـیـت و پیروى از ولایت فقیه جزو باورهاى اعتقادى شیعه است.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همزمان با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل با اشاره به این که پـذیـرش ولایـت پـیـامـبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) و ولى فقیه در زمان غیبت، لازمه مسلمانى است، اظهار داشت: مجموعه تشیع بر ولایتمدارى است و هر کس در نظام حکومتى اسلام مسؤولیت بـالاتـر و مهم ترى دارد باید تبعیت او از رهبران الهى نیز بیشتر باشد در صدر اسلام این گونه بوده و آیات قرآن کریم و تاریخ اسلام نیز گواه آن است.

 

وی با اشاره به این که انگیزه اصلى تأسیس سپاه و روح حاکم بر آن، همان ایمان و اعتقاد به ولایت و حـاکمیت دینى صحیح و سرباز اسلام و پیامبر و امام زمان(عج) بودن است، افزود: پیروى و اطاعت از ولى فـقـیـه نیز، شرط اساسى و لازم مشروعیت سپاه است و هویت انقلابى و اسلامى بودن آن را رقم مى زند که بزرگ ترین امتیازش نیز محسوب مى شود.

 

امام جمعه دابودشت آمل با بیان این که انقلاب اسلامى، انقلاب ارزشى و فرهنگى است، گفت: زدودن ارزش هاى جاهلى و جایگزین کردن فـرهـنـگ و ارزش هـاى اسـلامـى در جـامـعـه، مـهـم تـریـن وظـیـفـه آن را تشکیل مى دهد و سپاه به عنوان بازوى توانمند انقلاب و نظامى اسلامى باید این مهم را در دو عرصه تحکیم بخشد.

 

حجت الاسلام تقی زاده، ادامه داد: سـپـاهـیـان علاوه بر پیروى از ولى فقیه که در رأس هرم رهبرى جمهورى اسلامى قرار دارد بـایـد از دکـتـریـن ولایـت فقیه و اسلام فقاهتى در جهان اسلام حمایت کنند.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که سپاه پاسداران از ابتداى تشکیل تاکنون مهم ترین نقش را در پاسدارى از انقلاب اسلامى و دسـتـاوردهاى آن ایفا کرده است، بیان داشت: نقش غیرقابل جایگزین این نهاد انقلابى در صحنه هاى مـتـعـدد و مـتـنـوع بـر هـیچ کس پوشیده نیست و یکى از این صحنه هاى مهم، دفاع از انقلاب اسلامى در مقابل ضد انقلاب اعم از داخلى و خارجى است که در صدد بودند انقلاب و کشور را بـا انـواع تـوطـئه هـا بـه نـابـودى بـکـشـانـنـد.

 

وی با اشاره به این که پـاسـداران بـرجسته انقلاب اسلامى همواره از خلوص نیت برخوردار بوده و هستند، تصریح کرد: فرزندان این انقلاب از هر فرصتى براى ذکر خـدا بـهـره مـى بردند، به نماز اول وقت اهمیت مى دادند و به قرآن مجید عشق مى ورزیدند، آنان به فهم حدیث اهمیت مى دادند، از قوانین نظام اسلامى اطاعت مى کردند، به رهبرى عشق مـى ورزیـدنـد.

 

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: پاسداران انقلاب اسلامی ایران نمادی ارزشمند است که ایستادگی در برابر ابرقدرت های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داده و با پیروی از سالار شهیدان امام حسین(ع) عزت و افتخار را پیشه راه خود ساخته تا در سایه روحیه انقلابی و معنویت، نقش تعیین کننده ای در دفع حملات دشمنان اسلام و ایران، ایفا کند.

 

وی با اشاره به این که سپاه از ابتدای تأسیس در حساس ترین و بحرانی ترین لحظه های کشور حضور داشته و آن را مدیریت کرده است، ادامه داد: این نهاد انقلابی همواره حراست از استقلال، تمامیت ارضی و دستاوردهای انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

 

حجت الاسلام تقی زاده، با اشاره به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سازندگی، عمران و آبادانی کشور به ویژه درمناطق محروم، افزود: سپاه در اوج فشارهای سیاسی و توطئه های دشمنان همواره نقش بی بدیل خود را ایفا کرده تا جایی که در عرصه سازندگی بعد از جنگ با اجرای سه هزار پروژه ملی نقش عمده ای در سازندگی کشور داشته است.

 

وی با تاکید بر این که آمریکا سپاه را قوی ترین ارتش سایبری در مقابله با جنگ نرم می داند، عنوان داشت: سپاه با راه اندازی و ساماندهی حلقه های تربیتی صالحان در عرصه جنگ نرم سنگی را در مقابل توطئه های دشمن قرار داده است.

 

وی سپاه را تنها مرد باقی مانده در میدان امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: امروزه بیش از هر زمانی کشور به امر به معروف نیاز دارد، این در حالی است که سپاه بیشترین و فعال ترین نهاد در برپایی این فریضه مهم است.

 

استاد حوزه علمیه آمل  عنوان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اهداف و سیاست های تبیین شده در انجام وظایف محوله با بهره گیری از ظرفیت های موجود عملکرد مناسبی داشته است./950/ت303/ب

ارسال نظرات