۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۲۰۲۹۲۸

هزاران نفر خواستار عدم اعلان جنگ

خبرگزاری رسا ـ در تظاهرات امسال شرکت‌کنندگان نگرانی عمیق خود از احتمال جنگ در اوکراین و بالاگرفتن تنش در این کشور را اعلام کردند و خواستار آن شدند که آلمان از هرگونه حضور نظامی در اوکراین به دور بماند.
تظاهرات عيد پاک در حمايت از صلح و مخالفت با جنگ در آلمان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: هزاران آلمانی با شرکت در راهپیمایی‌های سنتی عید پاک در شهرهای مختلف این کشور مخالفت خود با هرگونه جنگ را اعلام کردند.

تظاهرکنندگان در بیش از 80 برنامه مختلف در سراسر آلمان حضور پیدا کردند. یکی از بزرگ‌ترین این اجتماعات در مرکز شهر فرانکفورت برگزار شد.

ویلی فون اووین، یکی از هماهنگ‌کننده‌های اصلی تظاهرات امسال (2014) به خبرگزاری آلمان گفت: جنبش طرفدار صلح در آلمان به حضور خیابانی در شهرهای این کشور در اعیاد مختلف ادامه خواهد داد.

او همچنین افزود که آن‌ها خواستار برپایی جامعه‌ای بر مبنای عدالت اجتماعی و صلح‌اند و با هرگونه جنگ و استفاده از زور اسلحه مخالف‌اند.

پلیس شهر هامبورگ نیز تایید کرد که صدها نفر در این شهر در دوشنبه عیدپاک تظاهرات کرده و با صادرات سلاح از سوی آلمان به دیگر کشورها به شدت مخالفت کردند. تظاهرکنندگان همچنین خواستار پایان بخشیدن به حضور پایگاه‌های نظامی آلمان در دیگر کشورها شدند.

تظاهرات در حمایت از صلح و مخالفت با جنگ در آلمان در دوشنبه عیدپاک از سال 1960 میلادی آغاز شد.

بعد از این‌که برتراند راسل، فیلسوف و فعال صلح‌طلب انگلیسی این رسم را در کشورش در دهه پنجاه میلادی بنیان گذاشت، آلمانی‌ها نیز خیلی زود به این حرکت پیوستند.

در دهه هفتاد و هشتاد میلادی هرسال نزدیک به یک میلیون نفر در دوشنبه عیدپاک تظاهرات کرده و شعار مخالفت با جنگ و نظامی‌گری سر می‌دادند. آمار شرکت‌کنندگان اما با سقوط دیوار برلین و پایان جنگ سرد در اروپا هر سال بیشتر کاهش یافت.

در تظاهرات امسال شرکت‌کنندگان نگرانی عمیق خود از احتمال جنگ در اوکراین و بالاگرفتن تنش در این کشور را اعلام کردند و خواستار آن شدند که آلمان از هرگونه حضور نظامی در اوکراین به دور بماند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات